سخنان محسنی: استثمار خاص و موقت مردم نامطلوب است / تصمیم گیری در یک اتاق بسته هیچ تأثیری ندارد – اخبار حقوقی و قضایی – اخبار اجتماعی تسنیم


به گفته گروه اجتماعی آژانس تسنیم، حجت الاسلام محسنی ، در اولین نشست هم اندیشی با نخبگان ، ویژه مدیران رسانه ای کشور ، با تأکید بر درک صحیح از حق و اجرای آن ، همچنین پشتکار در حق ، نقش رسانه ها برای رسیدن به عدالت ، هموار سازی راهی برای عدالت و افزایش آگاهی عمومی. وی معتقد است حقوق آنها و حقوق جامعه بسیار مهم است.

رئیس قوه قضاییه افزود: “رسانه ها می توانند به مردم آگاهی دهند تا آنها از حقوق خود و چگونگی ادعای حقوق خود آگاه شوند تا مورد نقض قرار نگیرند و بدانند اگر نقض شود چه عواقبی به دنبال خواهد داشت. آگاهی انسان از ابزارهای اساسی آن نقش رسانه ها در مطالبه و پاسخگویی برای همه افراد جامعه ، اعم از مسئولیت پذیر و غیرمسئول ، و همچنین همه افراد و نهادهایی که وظیفه اجتماعی دارند مهم است.

وی گفت: “در این شرایط ، ما به شدت به یک درک مشترک در مورد موضوعات مختلف نیاز داریم.” “اگر درک مشترکی بین رسانه ها و ارگان های مختلف مانند قوه قضائیه ، دولت و مجلس وجود داشته باشد ، همه می توانند نقش خود را به درستی ایفا کنند.” بازی.

بعنوان مثال رئیس قوه قضاییه به موضوع حذفیات اشاره کرد و گفت: برخی از موارد حذفی داریم که موجب ضمان است اما طبق قانون جرم محسوب نمی شود اما برخی از حذفیات هم ضمان است و هم جرم ، و قانون مجازات و برخی دیگر را پیش بینی کرده است. این نیز یک جرم اداری و انتظامی است که باید برای آن تفاهم مشترک داشته باشیم.

بیشتر بخوانید  ویش نذر 110 كربانی | اخبار از فارس

محسنی اجی همچنین به موضوع رسانه های آزاد و آزادی رسانه ها اشاره کرد و گفت: “انتقادات در قانون مطبوعات تعریف شده است ، اما برخی از موارد مطرح شده نمونه هایی از تخریب و حتی توهین است که باید حساب آنها را از انتقاد سازنده با صریح و روشن جدا کنیم. تمایز شفاف “

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه اعتماد مردم و سرمایه اجتماعی برای هر دولت و نظامی مهم است ، گفت: اعتماد مردم مهمترین پشتوانه نظام ما به عنوان یک نظام مردمی است و اگر اعتماد مردم را نداشته باشیم ، در بسیاری از کارها موفق شوید. بدون شک یکی از ملزومات افزایش اعتماد مردم ، صداقت و توجه به مردم و مزایای فرصت های آنها است.

رئیس قوه قضاییه گفت که از جوانی و بیش از 50 سال ، من معتقدم که توده مردم مشکلات را به خوبی درک می کنند و اگر صادقانه واقعیت ها را با مردم در میان بگذاریم ، اعتماد آنها را جلب خواهیم کرد. استثمار خاص و دوره ای مردم ناپسند است و اگر مردم احساس کنند برای رسیدن به اهداف و مقاصد سیاسی تظاهر می کنیم و چیزهای خوبی می گوییم ، حرف های ما را نمی پذیرند.

رئیس قوه قضاییه ادامه داد: باید نقاط قوت و ضعف را با هم ببینیم و نقاط ضعف و ناکارآمدی را مورد بررسی قرار دهیم و انتقاد انتقادی از آنها داشته باشیم تا بتوانیم به موفقیت خود ادامه دهیم.

وی با استقبال از همکاری و همدلی با اصحاب رسانه گفت: ما باید به یکدیگر کمک کنیم تا مشکلات و آسیب ها را شناسایی کرده و راه حل های آنها را بررسی کنیم و در حد توان خود اختلاف درک مشترک از مشکلات را کاهش دهیم تا می تواند مشکلات بهتری را حل کند. “ما باید مکانیزمی ایجاد کنیم که از ظرفیت و ایده های متقابل استفاده کند که باید با کمک رسانه ها طراحی شود.

بیشتر بخوانید  خبر مهم برای متقاضیان مسکن مهر پردیس

محسنی اجی با اشاره به تماس با نخبگان از سوی دفتر قوه قضائیه و دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات از روشنفکران و سلایق مختلف بلافاصله پس از انتصاب خود به عنوان رئیس قوه قضائیه ، گفت: اگرچه فرصت مطالعه همه نظرات دریافتی را نداشتم ، بیشتر نظرات ارسال شده از طریق تلفن یا کتبی را خواندم و به همکارانم گفتم که آنها را برای بررسی بیشتر و عمیق طبقه بندی و اولویت بندی کنید.

رئیس قوه قضاییه گفت: این نظرات باید با توجه به واقعیت ها در نظر گرفته شود و باید برای آنها راه حلی پیدا کنیم و اگر بخواهیم درباره آنها در اتاق های بسته تصمیم گیری و دستورالعمل صادر کنیم ، این کار نمی کند و م itثر خواهد بود اتفاق نمی افتد. “ما به خصوص با ارائه دهندگان عقاید و عقاید موافق هستیم. راه حل مناسب باید با مشورت و مشورت با شخصی كه موضوع را مطرح كرده انتخاب شود و باید زمان مناسبی برای این موضوع اختصاص داده شود.

رئیس قوه قضاییه ارزیابی اثربخشی دادگستری و سنجش موفقیت آن در تغییر از جمله شرع ، قانون و ابلاغ مقام معظم رهبری به رئیس قوه قضاییه را بیان کرد و گفت: معیارهای سلیقه نمی تواند موفقیت قوه قضائیه را به طور دقیق ارزیابی کند تصمیم دادگاه.

محسنی اژه ای افزود: بعضی اوقات ما یا فعالان رسانه ای می توانیم از قانون یا دستورالعمل ها انتقاد کنیم و این که قانون و دستورالعمل ها باید تغییر کنند اما اگر ملاک مشخصی نداشته باشیم نمی توانیم ارزیابی کنیم که کار درستی انجام داده ایم یا خیر ، و ما باید اقدامات خود را بر اساس قانون انجام دهیم.

بیشتر بخوانید  در راستای اجرای امر به معروف و نهی از منکر؛ از نظرات کارشناسی جهت توسعه همکاری های منطقه ای کشورمان و تحقق شاخص های توسعه اقتصادی استقبال می کنیم

محسنی اجی در پایان سخنان خود ایجاد “شورای حل اختلاف رسانه ای” با حضور افراد آشنا به موضوعات رسانه ای و موضوعات حقوقی و منافع کشور را اقدام مناسبی برای رسیدگی به برخی موارد علیه رسانه ها دانست و تاکید کرد که در صورت لزوم و برای تسریع و تسهیل رویه ها این مشاوره ممکن است با تشکیل شاخه های دیگر گسترش یابد.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید