ستارگانی که جز آسیب چیزی نداشتند


این خرید جدید از رئال مادرید بهتر از تلاش قبلی آنها برای خرید بازیکن از این باشگاه است. طی این سال ها یونایتد و سایر تیم های انگلیسی عملکرد خوبی با بازیکنانی که از رئال مادرید خریداری کرده اند ندارند و معمولاً این بازیکنان عملکرد لازم را در لیگ برتر نشان نداده اند.

به گفته روزنو ، وی در حال حاضر یکی از بهترین بال های فوتبال اروپا محسوب می شود ، اما وقتی او در منچستر یونایتد بود ، این اصلاً وجود نداشت.

شیاطین سرخ در آن زمان رکورد نقل و انتقالات انگلیس را شکستند و حدود 60 میلیون مایل به رئال مادرید پرداختند تا هافبک آرژانتینی را در سال 2014 به اولدترافورد بیاورد ، اما حضور او فقط یک فصل در ورزشگاه طول کشید. دی ماریا در یک فصل ناامیدکننده با هدایت لوئیس فن خال در 32 بازی چهار گل به ثمر رساند و سپس با 44 میلیون میلیون بار که به ضرر مالی سنگین یونایتد بود ، به پاری سن ژرمن رفت.

این بازیکن اسپانیایی اغلب در همه جا مورد انتقاد قرار می گیرد ، چه در رئال باشد ، چه در یوونتوس و چه در تیم ملی اسپانیا. البته او همچنین توانایی های خود را در مسابقات بزرگ اروپا نشان داد و 3 گل در جام اروپا 2020 به ثمر رساند.اما موراتا بیشتر به عنوان یک گلزن شناخته می شود و این را بیش از هر زمان دیگری در طول حضور در چلسی نشان داد.

چلسی برای خرید این بازیکن از رئال 60 میلیون پرداخت کرد. این بازیکن 28 ساله در 72 بازی برای “آبی های” لندنی 24 گل به ثمر رساند ، اما آنقدر گل زد که در سال 2018 به اتلتیکو مادرید قرض گرفت. قرارداد دائمی موراتا با اتلتیکو مقدار زیادی از پول چلسی را برای این بازیکن خرج كرد.

بیشتر بخوانید  استوری جنجالی کتایون ریاحی برای مهسا امینی

مهاجم گران قیمت دیگری که در انگلیس ناکام ماند. او به منچسترسیتی نقل مکان کرد و پس از امضای قرارداد 32 میلیون با این باشگاه در سال 2008 ، عملکرد خوبی نداشت.

ستاره برزیلی هنگام پیوستن مالکان امارات به این باشگاه مجبور شد دوره جدیدی را برای سیتی رقم بزند ، اما او اصلا موفق نشد. او در مجموع 16 گل در 53 بازی برای منچستر آبی ها به ثمر رساند و سپس به صورت قرضی به سانتوس برزیل رفت ، بدون کسب جام در فوتبال انگلیس.

منچسترسیتی به دلیل خرید بازیکنی از رئال مادرید دوباره ضرر کرد. این بار در سال 2017 ، آنها دانیلو را به قیمت 27 میلیون مایل خریداری کردند و انتظار داشتند عملکرد بسیار بهتری از مدافع برزیلی ببینند ، اما او انتظارات را برآورده نکرد. پپ گواردیولا در برنامه های تاکتیکی خود همیشه حساب ویژه ای برای مدافعان باز می کرد و در آن زمان او مدام بازیکنان هر دو طرف را تغییر می داد تا به گزینه ایده آل خود برسد.

دانیلو نتوانست با برنامه های تاکتیکی منچسترسیتی سازگار شود و سیتی او را در سال 2019 با ژوائو کنسیک چو ، مدافع یوونتوس معامله کرد ، که به نفع پرتغال ثابت شد. کانسیچ یکی از بهترین بازیکنان فصل گذشته منچسترسیتی بود.

اوون که روزگاری پدیده فوتبال انگلیس و یکی از بزرگترین ستاره های فوتبال جهان بود ، پس از درخشش در لیورپول و تیم ملی انگلیس به رئال مادرید نقل مکان کرد.

با این وجود اوون تنها یک فصل در مادرید دوام آورد و خیلی زود به لیگ برتر انگلیس بازگشت. این بار اوون به نیوکاسل پیوست ، باشگاهی که در سال 2005 حدود 17 میلیون دلار به وی پرداخت کرد و در آن زمان یک رکورد برای این باشگاه بود.

بیشتر بخوانید  تا آخر عمر سوسیس بندری رو اشتباه درست می‌کردید | راز خوشمزه بودنش مثل جنوبی‌ها اینجاست!

برنده توپ طلای سال 2001 در ورزشگاه سنت جورج پارک از 20 هزار هوادار نیوکاسل رونمایی شد. آنها امیدوار بودند که او خاطرات آلن شیرر را در تیم زنده کند و نیوکاسل را به لیگ برتر برگرداند.

اما مایکل سندرم رئال مادرید نیز داشت و در بازگشت از تیم اصلاً نمی توانست به درستی آماده شود. او هرگز بازیکن قبلی نبود و سرانجام یک خرید ناموفق برای نیوکاسل انجام داد.

اوون در 79 بازی برای این تیم 30 گل به ثمر رسانده است ، اما دوران حضورش در نیوکاسل را به خاطر مصدومیت های طولانی مدت به یاد می آوریم.

نیوکاسل در سال 2009 از لیگ برتر سقوط کرد و اوون ، که یکی از اعضای تیم بود ، به دلیل بزرگترین شکست در تاریخ نیوکاسل مقصر شناخته شد.

دیدگاهتان را بنویسید