ستاره های ورزش در مراسم عروسی حامد حدادی!


حامد حدادی (زاده ۲۹ اردیبهشت ۱۳۶۴ در اهواز) بسکتبالیست ایرانی است. حدادی اولین لژیونر و بازیکن ایرانی بود که در آنبیا بازی کرد. او 2.18 سانتی متر قد دارد و روی سه پایه مرکزی بازی می کند.


بسکتبالیست / حامد حدادی

وی در لیگ NBA در تیم های پژکان، صباباتری، ملی حفاری اهواز، پتروشیمی بندر امام خمینی، مهرام، النصر امارات و ممفیس گریزلیز بازی کرد. او در سال 2013 به تورنتو رپتورز، تنها تیم کانادایی در NBA پیوست. اما حدادی به دلیل عدم صدور ویزا از سوی دولت کانادا، مجبور شد قرارداد خود را با تورنتو رپتورز فسخ کند و با تیم فونیکس سانز آریزونا به توافق برسد. حدادی در سال های 2007، 2009، 2013 و 2017 به عنوان مفیدترین بازیکن آسیا معرفی شد. او همچنین عضو باشگاه نهنگ آبی سیچوان در CBA بود.


بسکتبالیست / حامد حدادی

حامد حدادی در مسابقه قهرمانی آسیا در سال 2007 بین ایران و لبنان رکورد 37 امتیاز و 15 ریباند از خود به جای گذاشت و بسکتبال ایران را متحول کرد.


بسکتبالیست / حامد حدادی

حدادی در المپیک 2008 پکن تنها بازیکن آسیایی بود که میانگین دو امتیاز (16.6 امتیاز و 11.2 ریباند) در هر بازی در دور مقدماتی (دبل دابل) و همچنین 2.6 بلاک در هر بازی را داشت. این بازی با برتری یکی از بهترین مدافعان مقدماتی بازی های المپیک پکن همراه بود که تیم بسکتبال ایران با 5 شکست از دور رقابت ها کنار رفت.


بسکتبالیست / حامد حدادی

حدادی به عنوان بهترین بازیکن مسابقات قهرمانی آسیا 2013 انتخاب شد و در نهایت مفیدترین بازیکن مسابقات شد. حدادی در جام جهانی 2014 با 11.2 ریباند در هر بازی دومین پرش برتر مرحله اول جام جهانی شد. به گزارش سایت فدراسیون جهانی بسکتبال، حامد حدادی به همراه یائو مینگ اسطوره بسکتبال چین و آسیا به عنوان یکی از دو مرکز برتر تاریخ بسکتبال آسیا شناخته می شوند.

بیشتر بخوانید  نحوه دریافت سبد لوازم خانگی برای حمایت از کم درآمدها


بسکتبالیست / حامد حدادی


دیدگاهتان را بنویسید