ستاد مرکزی کرونا مرگ در ماه نوامبر را پیش بینی می کند


ستاد مرکزی کرونا مرگ در ماه نوامبر را پیش بینی می کند

روز جدیدسخنگوی کمپین تاج ملی گفت که با واکسیناسیون تاج حدود 20 میلیون گروه پرخطر ، قطعاً تعداد کشته ها در ماه نوامبر به کمتر از 50 نفر کاهش می یابد.

علیرضا رئیسی طی یک کنفرانس مطبوعاتی افزود: ما واکسیناسیون تاج را از روز پنجشنبه مصادف با عید غدیر برای گروه معلمان ، کارمندان سیستم حمل و نقل ، از جمله رانندگان تاکسی ، روزنامه نگاران و زندانیان ، روزنامه نگاران و زندانیان آغاز می کنیم.

وی افزود: این واکسیناسیون به 500000 بیمار دیابتی که آمپول انسولین تزریق می کنند نیز داده می شود و ما هفته آینده برنامه خود را آغاز می کنیم.

سخنگوی ستاد ملی تاج گفت: تعداد كل مبتلایان به دیابت و گیرنده انسولین حدود چهار میلیون نفر است كه 15 میلیون و 700 هزار نفر بالای 50 سال از جمله گروه های در معرض خطر و بیشترین مرگ و میر هستند. او در همان گروه است ، بنابراین اگر این واکسیناسیون را در ماه نوامبر انجام دهیم ، قطعاً مرگ و میر بسیار کم خواهد شد و به کمتر از 50 نفر می رسد.

تاکنون 8241،852 نفر دوز اول واکسن کرونا و 2،426،697 نفر دوز دوم دریافت کرده اند و تعداد کل واکسن های تزریقی در کشور به 10،668،549 دوز رسیده است.

از ابتدای فوران تاج در ایرنا (30 مارس) ، 89122 نفر جان خود را از دست داده اند.

بیشتر بخوانید  تصاویری از بزرگترین کوسه نهنگ زنده در دنیا در خلیج فارس | 19 تن وزن دارد! + ویدئو

دیدگاهتان را بنویسید