مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

ستاد استهلال ماه رمضان ۱۴۰۱

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


رمضان 1401 ستاد استهلال | ماه مبارک رمضان 1401 در افغانستان و پایگاه اطلاع رسانی دولت و فرارسیدن ماه مبارک رمضان 1401 و رصد هلال رمضان 1401 ادامه مطلب.

وی گفت: داس ماه مبارک رمضان به احتمال زیاد شنبه شب دیده می شود.

عمران مرادی در گفت وگو با ایسنا، درباره رؤیت هلال ماه رمضان اظهار کرد: بحث علمی درباره هلال ماه رمضان وجود دارد و موقعیت ماه در آسمان همیشه در ماه قمری تغییر می کند.

وی گفت: ماه در ابتدای ماه های قمری در سمت غرب دیده می شود و به شکل هلال های بسیار باریک است و گاهی این هلال در شب اول ماه به قدری باریک می شود که عملا به سختی می توان آن را دید. دیدن.”

این مدرس نجوم افزود: یک روز قبل از تشکیل این هلال، زمان مقایسه و ماه نو است که فاصله بین آخرین روز ماه قبل تا آغاز ماه قمری جدید است.

وی توضیح داد: در این مرحله از آنجایی که خورشید از ماه بسیار دورتر است، زمانی که ماه در ماه قمری به دور زمین می چرخد، زمانی است که ماه در جهت خورشید قرار می گیرد (ماه بین زمین و وقتی از زمین به آسمان نگاه می کنیم، ماه را نمی بینیم، زیرا ماه و خورشید با هم طلوع و غروب می کنند.

مرادی با بیان اینکه هر چه این زمان می گذرد به تدریج فاصله ماه تا خورشید بیشتر می شود و این افزایش در رؤیت هلال بسیار مهم است، گفت: دیرتر از خورشید، بنابراین هر چه این فاصله بیشتر باشد، رؤیت هلال راحت تر خواهد بود. آغاز ماه قمری با افزایش سن ماه، دیدن هلال ماه آسان تر می شود.

بیشتر بخوانید  واکنش ایران به نشست غیررسمی شورای امنیت به درخواست آمریکا و آلبانی

مرادی با بیان اینکه احتمالاً اعراب روز شنبه سیزدهم فروردین را اولین ماه رمضان می دانند، گفت: پس چهاردهم فروردین در ایران آغاز ماه مبارک رمضان است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *