سبزوار برای درمان بیماران کرونایی چادر صحرایی برپا کرد



دکتر علیرضا مسلم عصر پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به تکمیل ظرفیت بیمارستان واسعی سبزوار، با همیاری هلال احمر و شهرداری سبزوار چادرهایی در فضای این بیمارستان نصب و برپا شده است.

وی تصریح کرد: هم اینک شمار بیماران کرونایی بستری موقت و دایم در این بیمارستان به ۳۶۰ نفر افزایش یافته که از این تعداد، بیش از ۳۰ بیمار در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند.

دکتر مسلم افزود: تعداد بیماران کرونایی بستری‌ شده در بیمارستان واسعی این شهرستان به حداکثر خود رسیده و نسبت به هفته گذشته ۳۸ درصد افزایش یافته است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: تعداد مراجعان به مراکز ۱۶ ساعته زیر پوشش این دانشگاه نیز نسبت به هفته گذشته ۴۶ درصد افزایش داشته و تعداد تست های سریع انجام شده هم ۸۷ درصد بیشتر شده است.

وی با اشاره به شتاب بخشی واکسیناسیون عمومی علیه ویروس کرونا افزود: تزریق واکسن کرونا در مراکز زیر پوشش این دانشگاه به چهار هزار و ۵۰۰ دز در روز افزایش یافته است.

مرکز آموزشی، درمانی واسعی در شهر سبزوار به طور ویژه برای پذیرش بیماران مشکوک به ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در نظر گرفته شده است.

۳۷ مرکز بهداشتی درمانی، ۱۹۴ خانه بهداشت و ۶ بیمارستان زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار به جمعیت نیم میلیون نفری شهرستان‌های سبزوار، جوین، داورزن، جغتای، خوشاب و ششتمد در غرب استان خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌کنند.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

بیشتر بخوانید  چند ایده خلاقانه برای ساخت و تزیین کتاب داستان کودک

دیدگاهتان را بنویسید