سایت دفع پسماند صنعتی البرز در اسرع وقت آزاد می شود



سی و نهمین جلسه کارگروه مدیریت پسماند استان برای تعیین تکلیف مراکز دفع پسماندهای شهری ، بررسی انتخاب پیمانکار ساخت سایت صنعتی و ویژه دفع زباله و ساخت و ساز برگزار شد. مراکز دفع زباله در طالقان و فردیس افتتاح می شود.
ابوالفضل فانی روز پنجشنبه در این جلسه افزود: موضوع مدیریت پسماند یکی از مهمترین چالشهای استان است و مدیران اجرایی لازم است با توجه به تعهدات قانونی ، با ارائه برنامه و جدول زمانی برای اجرای آن تدابیری را برای بهبود اجرای آن اتخاذ کنند. روش های مدیریت پسماند ، به ویژه پسماندهای صنعتی. “و آن را خاص کنید.
وی در مورد فصل برداشت و سوزاندن بقایای محصول از برخی محصولات تأکید کرد: جهاد کشاورزی باید با ارائه اطلاعات و هشدارها ، آموزش های تخصصی را به کشاورزان ارائه دهد تا از سوختن بقایای محصولات جلوگیری شود.
فانی در بخشی دیگر از سخنان خود ضمن اشاره به شکایت برخی شهروندان از عدم جمع آوری به موقع زباله های خانگی در محل دفن زباله های موقت و گاهی سوزاندن آنها توسط عوامل ناشناس ، خاطرنشان کرد: همه شهرداری ها موظف به جمع آوری و انتقال زباله ها به موقع هستند برای رفتن به محل دفن زباله دره و جلوگیری از سوزاندن زباله و زباله در مراکز انبار موقت.
فردین حکیمی مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز ضمن ارائه گزارشی از اقدامات شهرداریهای استان در معرفی محلهای دفن زباله پیشنهادی در استان و اقدامات انجام شده گفت: طبق قانون مدیریت پسماند ، قانون شهرداری ها و مصوبات کارگروه پسماند. همه شهرداری ها موظف بودند مناطق مناسب برای دفع زباله های ساختمانی و شهری را تعیین کنند که در اکثر شهرداری های استان محقق شد.

بیشتر بخوانید  اجماع بی سابقه کشورهای آسیایی در مورد 13 قطعنامه یک حرکت امیدوار کننده به سمت اتحاد قاره باستان است

دیدگاهتان را بنویسید