سال آینده 2 میلیون خانه می سازیم



به گزارش سلام نو به نقل از قدس آنلاین، رستم قاسمی در جلسه شورای معاونین این وزارتخانه که امروز پس از گزارش معاونین از عملکرد حوزه های مختلف برگزار شد، اظهار داشت: امکان دارد، اما امروز می بینم که همه نمایندگان برای پیشرفت نظام و کشور تلاش کردند.

وی با اشاره به مسئولیت مهم اجرای طرح نهضت ملی مسکن ادامه داد: در حال حاضر بیش از 800 هزار واحد مسکونی در طرح نهضت ملی مسکن در حال اجراست و ساخت 2 میلیون واحد مسکونی جدید در سال آینده آغاز می شود.

قاسمی با اشاره به اقدامات مهمی که در نهضت ملی مسکن برداشته شده است، تصریح کرد: مسائل مهمی مانند بانکداری، توسعه زمین، تغییر کاربری و ایجاد بانک زمین با حمایت سازمان ملی زمین و مسکن حل شده است.

وی افزود: بر اساس اطلاعات بانک زمین 40 هزار پرونده در حوزه زمین وجود دارد که برخی از آنها قابل توجه است. همچنین به موضوعاتی مانند قانون ممنوعیت فروش زمین که سال ها دسترسی به منابع جدید را ممنوع کرده است، پرداخته شد.

وزیر راه و شهرسازی درباره اقدامات انجام شده در حوزه حمل ونقل گفت: امسال گام های مهمی در این حوزه برداشته شده و پیشرفت های خوبی نیز حاصل شده است. اما فازهای اصلی باقی مانده و در سال 1401 شاهد بعد عملیاتی و اجرایی طرح ها خواهیم بود.

برخورد جدی با متخلفان و فروشندگان بلیط نوروزی

قاسمی در خصوص اقدامات انجام شده برای نوروز 1401 و ایمنی سفر گفت: ایمنی جاده ها و کاهش تصادفات مهم ترین موضوع سفر به نوروز است و همه مسئولان به ویژه حوزه راه باید روی آن تلاش کنند.

بیشتر بخوانید  تند حرف زدن یا کند شدن ذهن؟ کدامیک زوال عقل را خبر می‌دهد؟

وزیر راه و شهرسازی درباره قیمت بلیت های نوروزی گفت: در برخورد با متخلفان در گران فروشی و ارائه خدمات به مسافران نوروزی هیچ رحمی نخواهیم کرد.

قاسمی همچنین بر لزوم پاسخگویی و روحیه خدمت رسانی مناسب به مردم تاکید کرد و گفت: همه توقعات مردمی در امور اجرایی و عملیاتی نیست، بلکه بخشی از انتظارات، پاسخگویی و اقدام صحیح است، پس به این موضوع که برخی از آنها چگونه باید نگاه کرد. خطوط هوایی واکنش نشان می دهند” تغییر دهید و همه مردم را نسبت به روسای خود رفتار کنید و مسئولیت پذیر باشید.

صندوق حمل و نقل و مسکن برای توسعه زیرساخت ها

وی به اقدامات انجام شده در حوزه زیرساخت ها اشاره کرد و گفت: دو صندوق برای این بخش در حوزه حمل و نقل و مسکن افتتاح شده که می تواند حمایتی برای وزارت راه و شهرسازی باشد.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه صلاحیت های وزارت راه و شهرسازی در دو حوزه مسکن و حمل و نقل سخت، اما شدنی است، گفت: برای اجرای پروژه های بزرگ در این دو حوزه نیازمند روحیه عملیاتی هستیم. ” حذف .

قاسمی با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی دارای ثروت است، افزود: باید از این ثروتی که در اختیار ماست استفاده کنیم، مجوزها و مصوبات قانونی لازم را بگیریم و زیرساخت های ترافیکی از جمله بزرگراه ها و بزرگراه ها را توسعه دهیم. “

تکمیل بزرگراه تهران – شمال باید تسریع شود

وی تاکید کرد: پیشرفت تنها 50 درصد از کل بزرگراه تهران-شمال پس از دهه ها نتیجه بسیار نامطلوب است و باید در تکمیل کل پروژه و همچنین رفع نقاط داغ تسریع شود.

بیشتر بخوانید  گفت‌وگوی صادقانه با تنش سازگار نیست

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر لزوم تغییر اساسی در رویه اداری گفت: اجرای تصمیمات امروز نیازمند اراده و حمایت قوی است و باید نظام اداری وزارت راه و شهرسازی را تغییر دهیم. “

قاسمی مسکن و حمل و نقل را دو بال اصلی وزارت راه و شهرسازی دانست و افزود: اقدامات مهم در حوزه مسکن به عنوان پیشران اقتصاد کشور با وجود 360 هزار میلیارد تومان منابع بانکی، 40 هزار میلیارد تومان منابع سپرده گذاری است. و 50 هزار میلیارد تومان کرز الحسنه برای تفریح ​​قطعا امکان پذیر است.

وی سال 1410 را سال تحولات حوزه مسکن و ترافیک عنوان کرد.

دیدگاهتان را بنویسید