مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

سالم ترین روش نگهداری گوشت در یخچال و فریزر

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


بهترین روش نگهداری گوشت چرخ کرده چیست؟

گوشت چرخ کرده یکی از خوراکی هایی است که نحوه نگهداری آن مهم است تا فاسد نشود.
یکی از غذاهایی که بیشتر مصرف می شود گوشت قرمز است که با آن غذاهای مختلفی را تهیه می کنیم به همین دلیل لازم است با روش های نگهداری گوشت بیشتر آشنا شوید.در این مطلب با روش های نگهداری چرخ کرده همراه باشید. گوشت

گوشت چرخ کرده به دلیل ترکیب مواد مختلف بهترین غذا برای آلودگی است.
با دو گروه غذا، احتمال آلودگی و مسمومیت بیشتر است، گوشت و لبنیات نسبت به سایر مواد غذایی محیط مناسبی برای آلودگی و مسمومیت دارند.
بدترین روش نگهداری گوشت بیرون از یخچال و بهترین حالت در فریزر است. اگرچه میکروب در یخچال کندتر رشد می کند اما این رشد متوقف نمی شود و گوشت در یخچال تنها برای چند ساعت می تواند سالم بماند.متاسفانه اکثر مسمومیت ها زمانی اتفاق می افتد که ظاهر، طعم و رنگ گوشت کاملا طبیعی باشد، بنابراین تنها زمانی که بتوانیم با خیال راحت فرض کنیم که احتمال آلودگی در همه انواع گوشت وجود دارد.


چگونه گوشت را فریز کنیم

اگر گوشت پخته شده به مدت چند ساعت در فر نگهداری شود، مستعد آلودگی میکروبی است. هپاتیت، سقط جنین و مننژیت از عوارض مواد غذایی آلوده به ویژه گوشت های آلوده است، اگر از غذای پخته برای مصرف بعدی استفاده می کنید، حتماً بعد از اینکه حرارت خود را از دست نداده در فریزر قرار دهید و دوباره استفاده کنید. آن را کاملا بجوشانید تا اگر میکروب در آن بود از بین برود.

بیشتر بخوانید  شاه توت سرد است یا گرم ؟


آیا لکه های سفید یا سیاه پس از انجماد روی گوشت، نشانه آسیب آن است؟

نگاه کن در صورت وجود سوراخ یا پارگی در بسته بندی، آب سطح گوشت به سرعت تبخیر می شود و لکه های سفیدی به نام فراستینگ روی بافت سطح گوشت ظاهر می شود. اما اگر لکه های سیاه قبل از انجماد روی گوشت نباشد و بعد از انجماد ظاهر شود، احتمال عفونت قارچی در آن قسمت از گوشت دور از انتظار نیست.


ماندگاری گوشت


علت این عفونت قارچی چه می تواند باشد؟

تغییرات مداوم دما و رطوبت فریزر به دلیل باز و بسته شدن بیش از حد در آن. در ضمن اگر لکه های سیاه بعد از انجماد روی گوشت ظاهر شد، بهتر است آن را نخورید!

باید بخوانید:

گوشت چرخ کرده را تا چه مدت می توان در فریزر نگهداری کرد؟

تا زمانیکه! به دلیل خرد شدن بافت، وجود چربی، آزاد شدن آنزیم ها و گنجاندن چندین فرآیند دستکاری در گوشت چرخ کرده، این گوشت را به هیچ عنوان نباید در فریزر نگهداری کرد.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *