سالانه 180،000 نفر در کشور دچار سکته مغزی می شوند – اخبار استان تهران – اخبار استان تسنیم


طبق گزارش ها آژانس تسنیم از جانب تهراندکتر حسین پاکدامن روز چهارشنبه در یک کنفرانس خبری گفت: سکته مغزی یکی از شایعترین بیماریهای عصبی است و بیماری ایسکمیک قلب در بسیاری از بیماران که از عوارض سکته مغزی رنج می برند دیده می شود.

وی افزود: دوران طلایی در ساعات اولیه سکته مغزی برای درمان مهم است و باید در چند ساعت اول پس از بیماری سریعاً درمان شود تا فرد دچار ناتوانی ذهنی و جسمی نشود.

شهید بهشتی ، استاد دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به سایر بیماری های مغز و اعصاب گفت: آلزایمر یکی دیگر از این بیماری ها است و به دلیل افزایش امید به زندگی در کشور و افزایش جمعیت در آینده نزدیک با بسیاری از افراد بیماری آلزایمر. این زنگ خطر برای ماست.

وی افزود: در حال حاضر 750 هزار بیمار آلزایمر در کشور وجود دارد و طبق آمار جهانی یک سوم افراد بالای 80 سال به این بیماری مبتلا هستند و لازم است سیاست های اساسی برای جلوگیری از پیری و مشکلات جمعیتی تدوین شود. هزینه ها “معالجه بیماران آلزایمر در کشور.

پاکدامن گفت: سردرد یکی دیگر از بیماری های عصبی رایج در کشور در مقایسه با کشورهای غربی است و 16 تا 18 درصد از مردم از میگرن رنج می برند.

وی تأکید کرد: در حال حاضر 850 هزار بیمار مبتلا به ام اس داریم و جزو کشورهایی هستیم که شیوع بالایی در این زمینه داریم و این بیماری ها باید توسط مسئولان و مردم رفع شود.

پاکدامن با بیان اینکه در دهه 90 پیشرفت زیادی در درمان این بیماری ها در کشور حاصل شده است ، افزود: داروهای بسیار موثری برای درمان صرع ، ام اس ، سکته مغزی و … کشف و تولید شده است و داروهای دست دوم تولید شده است ، اما باید اقدامات احتیاطی بیشتری انجام شود.

بیشتر بخوانید  تعداد شهر‌های قرمز به ٧٧ رسید

وی توضیح داد: “نظریه های مربوط به ویروس تاج بر اساس تجربی و کوتاه مدت است و در آینده این ویروس ممکن است تأثیرات زیادی بر روح و بدن ما بگذارد.

رئیس انجمن مغز و اعصاب ایران افزود: تاج علاوه بر ریه ها بر روی کل سیستم عصبی و مغزی حس بویایی ، شنوایی ، نخاع ، عروق و اعصاب محیطی تأثیر می گذارد و آسیب های مختلفی خواهند داشت.

پاکدامن گفت: “یک سوم افرادی که در تاج جان سالم به در می برند از اختلالات جسمی و روحی رنج می برند و حتی برخی از آنها می توانند دچار فشار خون بالا ، مشکلات قلبی و دیابت شوند.”

وی گفت: ویروس کرونا ویروس هیچ سیستم بدنی را آلوده نمی کند و هیچ درمان قطعی برای آن وجود ندارد و داروهای موجود فقط روند بیماری را کاهش می دهد.

دکتر احسان شریفی پور ، متخصص مغز و اعصاب نیز در این نشست گفت: “آنچه بیش از تاج باید مورد توجه قرار گیرد بیماری های عصبی است و باید در قلب تصمیم گیری های بهداشت عمومی و بهداشت باشد.”

وی افزود: آلزایمر یک بیماری عصبی است که با افزایش سن و سلامتی قبل و بعد از بیماری افزایش می یابد و از اهمیت برخوردار است و باید آن را بخاطر بسپارید.

شریفی پور گفت: سکته مغزی همان است و باید اقدامات اساسی تری برای پیشگیری از آن انجام شود.

وی گفت: اختلالات خود ایمنی در سالهای اخیر خصوصاً در جوانان 20 تا 30 ساله بسیار شایع شده است و در واقع زنان دو برابر مردان به این بیماری مبتلا می شوند.

بیشتر بخوانید  نوحه شب نهم محرم میثم مطیعی ۱۴۰۱

به گفته وی ، سیگار کشیدن و کمبود ویتامین D تأثیر عمده ای در بروز بیماری های خود ایمنی دارد.

بیست و هشتمین کنفرانس بین المللی مغز و اعصاب به طور عملی از 12 تا 15 آگوست در هتل المپیک برگزار می شود. در این کنفرانس حدود 200 مقاله داخلی و خارجی با 300 سخنران از استرالیا ، آلمان ، کانادا و سایر کشورها ارائه می شود.

بیماری های مغز و اعصاب ، قلب و عروق ، روانپزشکی ، طب اورژانس و موارد دیگر. آنها از جمله موضوعاتی هستند که پزشکان در کنفرانس بین المللی مغز و اعصاب مورد بحث قرار داده اند.

انتهای پیام / ص

دیدگاهتان را بنویسید