سالانه 12000 نفر برای سقط جنین قانونی مراجعه می کنند



مدیرکل پزشکی قانونی استان زنجان با اشاره به تغییر روند کاری در حوزه سقط جنین گفت: بر اساس قانون حمایت از خانواده، درخواست ختم بارداری در اسرع وقت بررسی و کمیسیون ذیصلاح در همان روز تشکیل خواهد شد.»

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، مهرداد ستاره در نشست خبری به مناسبت هفته عدالت، با بیان اینکه در حال حاضر بر اساس قانون حمایت از خانواده و تعالی جمعیت روند کار در اداره سقط جنین تغییر کرده است، افزود: در حال حاضر بر اساس قانون حمایت از خانواده و تعالی جمعیت، روند کار در اداره سقط جنین تغییر کرده است. فقط در زمینه سقط جنین می توانند بدون نامه و برای از دست دادن فرصت به پزشکی قانونی مراجعه و درخواست خود را اعلام کنند.

وی خاطرنشان کرد: به محض مراجعه افراد برای سقط جنین به پزشکی قانونی، مستندات مربوطه جمع آوری و کمیسیون سقط جنین در اسرع وقت تشکیل می شود.

مدیرکل پزشکی قانونی استان زنجان تصریح کرد: کمیسیون قانونی سقط جنین متشکل از کارشناس پزشکی قانونی، متخصص جنین یا مادر و قاضی است که به پرونده متقاضیان رسیدگی و نتیجه را منتشر می کند.

ستاره با تاکید بر اینکه مجوزهای قانونی سقط جنین تنها در موارد خاص صادر می شود، تاکید کرد: در صورتی که جنین یا مادر بیمار یا بیمار باشد یا جان مادر به دلیل آن بارداری در خطر باشد، مجوز قانونی برای ختم بارداری صادر می شود.

وی با بیان اینکه سالانه 12 هزار نفر به دلیل سقط قانونی به پزشکی قانونی مراجعه می کنند، افزود: این تعداد در استان زنجان بسیار اندک است به طوری که سال گذشته تنها 200 مورد سقط جنین در استان زنجان داشتیم.

بیشتر بخوانید  جاده چالوس رفت و برگشت مسدود شد

مدیرکل پزشکی قانونی استان زنجان گفت: به نظر می رسد رویه جدید در بحث سقط جنین قانونی درصد سقط جنایی را نیز کاهش داده است.

ستاره با تشریح عملکرد پزشکی قانونی استان زنجان در یک سال گذشته با بیان اینکه علاوه بر آزمایش DNA، تمامی آزمایشات سم شناسی، پاتولوژی و سلولزی در استان انجام می شود، گفت: آزمایش DNA تنها در 10 استان پرجمعیت انجام می شود که زنجان هیچ کدام نیست. از این استان

وی بیان کرد: آزمایشگاه سم شناسی زنجان یکی از آزمایشگاه های خوب سم شناسی در کشور است.

شرایط اقلیمی و مناطق جغرافیایی در تحریک خشونت موثر است

مدیرکل پزشکی قانونی استان زنجان نیز به موضوع نزاع و خشونت پرداخت و گفت: مسائلی مانند خشونت مختص کشور ما نیست و همه جوامع بشری در نقاط مختلف دنیا درگیر آن هستند.

عوامل متعددی بر خشونت خانگی تأثیر می گذارد. از عوامل موثر بر این موضوع می توان به شرایط اقلیمی و مناطق جغرافیایی اشاره کرد.

وی گفت: خوشبختانه اختلاف در حال کاهش است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان زنجان از افزایش کشته شدگان حوادث رانندگی در دو ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و افزود: این تعداد از 38 نفر در سال گذشته به 40 در سال جدید.”

ستاره همچنین به کاهش 44.4 درصدی کشته شدگان تصادفات شهری استان در دو ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: درصد آن اعلام شده است.

وی همچنین از تصویب و وصول بودجه برای راه اندازی دفتر پزشکی قانونی در شهرستان های ابهر، خرمدره، طارم و ماهنشان خبر داد و گفت: قول مساعد استاندار مبنی بر تامین زمین مورد نیاز در شهرستان های مذکور بوده است. نیز لغو شد.»

بیشتر بخوانید  ۵ نمونه از بهترین مکان‌های دیدنی در سودان!

دیدگاهتان را بنویسید