سالانه میلیون ها متر مکعب آب از اصفهان جاری می شود / آب زاجن رود نیاز به تثبیت دارد


منصور شیشه فروش امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در اصفهان ، با اشاره به بحران کمبود آب در این استان اظهار داشت: در سمیرم و فریدونشهر منابع آبی وجود دارد که سالانه میلیون ها متر مکعب از استان خارج می شود و وزارت نیرو تاکنون استان برنامه ای برای استفاده از این منابع ندارد و اگرچه این استان خود مشکل آب دارد اما ما این منابع را از دست می دهیم.

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان افزود: وزارت نیرو باید یک برنامه آبرسانی قوی و پایدار در استان تدوین کند و مصوبات شورای عالی آب و شورای سیاستگذاری هماهنگی حوضه زاجرندود را دنبال کند و از برداشت های بی رویه جلوگیری کند. و جدید بارها برای پایدار نگه داشتن آب زایان رود

وی گفت: از ابتدای سال تاکنون 18 حادثه در رودخانه ها ، منابع آب و استخرها داشته ایم که 12 نفر در آن جان خود را از دست داده اند. زاینده رود در جکوزی است و برای شنا مناسب نیست و در آنجا نیست و دستورالعمل های ایمنی باید رعایت شود و برای نجات جان افراد از شنا در مکانهای ممنوع اجتناب شود.

این فروشنده شیشه با بیان اینکه آتش سوزی مراتع و وزش باد گرم از تبعات خشکسالی است ، گفت: از ابتدای سال تاکنون 34 مورد آتش سوزی مرتع در استان ثبت شده و 118 هکتار از مراتع نیز در استان اصفهان به آتش کشیده شده است. 6 میلیون و 300000 هکتار مراتع ، 100000 هکتار جنگل ، 307000 هکتار جنگل در مناطق بیابانی مستعد آتش سوزی کاشته شده است ، 90٪ آتش سوزی ها ناشی از خطای انسانی بوده و 90٪ آنها در شهرک سمیرم

بیشتر بخوانید  عکس/ آلبوم تصویری جدید بهنوش طباطبایی در مزرعه!

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان با بیان اینکه تیم های امدادی و مراقبتی فعال شده اند ، اظهار داشت: به منظور حفظ منابع آبی و جلوگیری از فرسایش خاک ، تولید گیاهان دارویی مهم بوده و خساراتی که به آنها وارد شده ، جبران ناپذیر است. .

وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای جلوگیری از آتش سوزی گفت: استان از نظر خطر آتش سوزی ، آموزش جامعه ، هشدار به مصرف کنندگان و گردشگران منطقه بندی شده و استفاده از 340 پناهگاه محلی در استان انجام شده است.

این فروشنده شیشه با تأکید بر اینکه استان اصفهان به بالگرد مجهز به سمپاش احتیاج دارد ، اظهار داشت: ایجاد پایگاه های آتش سوزی دائمی ضروری است ، هر هکتار آتش سوزی مرتع موجب 20 میلیون تن خسارت می شود و هر هکتار جنگل 500 میلیون تن خسارت دارد. .

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان گفت: 1604 آماده دریافت گزارشات مربوط به آتش سوزی مراتع است ، کشاورزان نباید مزارع باقیمانده را بسوزانند و باغداران باید درختان را قطع کنند ، اداره راه مسئول پوشش گیاهی جاده ها و شهرداری ها نیز پوشش گیاهی را در شهرها برای نظافت.

انتهای پیام / 63101/20 /


دیدگاهتان را بنویسید