ساعت کار مرز خسروی ۱۴۰۱


ساعت کاری مرز خسروی 1401 | وضعیت مرز خسروی هم اکنون + پخش زنده مرز خسروی و آخرین وضعیت مرز خسروی و وضعیت مرز خسروی در حال حاضر باز و بسته در ادامه مطلب.

مرز رسمی خسروی همه روزه از ساعت 7 الی 17 پذیرای زائران اربعین حسینی به عراق است.

زائران پس از مرز خسروی وارد مرز منظریه عراق می شوند و از آنجا با وانت، تاکسی، اتوبوس و مینی بوس به سمت حسینی و سپس به مقاصد بعدی نجف، کربلا، ثمره و کاظمین می روند. در عراق برای جابجایی زائران

رئیس ستاد مدیریت و ساماندهی زائران اربعین حسینی در قصرشیرین گفت: با توجه به اینکه زائرانی که از خسروی عازم عراق می شوند، قبل از زیارت امام حسین (ع) به ائمه مدفون در کاظمین و سامرا احترام بگذارند و توصیه ما به زائران است. یعنی قبل از رفتن به کربلا به زیارت سامره و کاظمین بروید.

حیدری ادامه داد: 58 گیت خروجی و پلیس گذرنامه به صورت شبانه روزی در پایانه بین المللی مرز رسمی خسروی مستقر هستند و در طرف مقابل پلیس گذرنامه و گیت های پذیرش مسافر مشغول به کار هستند.

وی گفت: تلاش های لازم برای سفر ایمن زائران به عراق انجام شده و از همه زائران و هموطنان تقاضا دارم با توجه به اینکه اهالی قصرشیرین و استان کرمانشاه در خدمت زائران هستند و زیرساخت های لازم را فراهم می کنند. ” برای پذیرایی از زائران از مرز رسمی خسروی.» این مرز را برای سفر به حرم عالیات و کربلای معلا انتخاب کردند.

وی با بیان اینکه قطعا با حضور زائران شاهد توسعه فرهنگی و غنی سازی معنوی خواهیم بود، ادامه داد: تدابیر و امکانات لازم برای پذیرایی از 100 هزار زائر در روز در قصرشیرین و در مرز خسرو فراهم شده است و نگران هستیم زیرساخت ها و محدودیت ها چون ما زائر نمی پذیریم و تمام تلاش خود را برای خدمت رسانی به زائران اباعبدالله الحسین (ع) انجام می دهیم.

بیشتر بخوانید  تیزبین ها؛ عدد متفاوت را پیدا کنید؟ + پاسخ

وی افزود: مرز سومار نیز اختصاص به تردد موکب ها و زائرانی دارد که با خودروهای شخصی و گذر موقت می خواهند به عراق بروند و موضوع آب شرب از روز گذشته توسط سپاه رسیدگی شده است و مرز سومار باید 12 کیلومتر جابجا شود، تا 10 روز آینده خط لوله گاز باید ایمن شود و زیرساخت های این مرز نیز تامین شود.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از 27 هزار نفر جمعیت و بیش از 186 کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد که دارای دو مرز رسمی خسروی و پرویزخان است.

با ما بمان.

دیدگاهتان را بنویسید