مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

ساعت کاری ادارات در ماه رمضان ۱۴۰۱

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


در ماه مبارک رمضان ساعت کار کارکنان دولت تغییر می کند.

ساعت کار بانک ها و ادارات در ماه رمضان 1401 چقدر است؟

بر این اساس، علاوه بر اطلاع از تغییرات اعمال شده در ساعت کاری بانک ها و ادارات در ماه رمضان سال 1401 برای رعایت حال روزه داران، لازم است همه ساله عموم مردم از این تغییرات مطلع شوند. این وضعیت علاوه بر تغییراتی که در ساعات عمومی کار ادارات و بانک ها در ماه مبارک رمضان رخ می دهد، در برخی از روزهای ماه مانند شب های قدر نیز به شیوه های خاصی اعمال می شود که همگان باید از آن آگاه باشند.

معاون توسعه و منابع انسانی استاندار تهران درباره تغییر ساعت کاری بانک ها و ادارات در ماه رمضان ۱۴۰۰ گفت: هر تغییر ساعت کاری در ماه مبارک رمضان بر اساس مصوبه هیئت وزیران بوده و تاکنون تغییری صورت نگرفته است. در ساعات کاری ادارات تهران ساخته شده است.»

تغییر ساعت کاری بانک ها و ادارات در ماه رمضان توسط دولت دهم اجرا شد اما در دولت یازدهم اجباری نبود. در عوض، ادارات آنها ساعات کاری خود را تغییر دادند و به تمام شعب و مؤسسات این تغییرات را اعلام کردند. از آن زمان به بعد همین بوده است.

علاوه بر تعطیلی ادارات زودتر از موعد مقرر در ایام معمول ماه مبارک برای رعایت حالت روزه داری، وضعیت بازگشایی دفاتر در ایام خاص ماه یعنی شب گدره نیز با تغییرات خاصی مواجه است. از آنجایی که شب قدر مهم ترین شب در تقویم اسلامی و مصادف با بسیاری از وقایع مهم اساطیری در تاریخ اسلام است، در این مراسم بر لزوم داشتن شبی طولانی برای همه مؤمنان تأکید می شود.

بیشتر بخوانید  سرقت عجیب مشتریان مغازه بعد از غش صاحب مغازه + فیلم

بر این اساس ادارات دولتی معمولا در ماه رمضان با ۲ ساعت تاخیر شروع به کار می کنند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت وزیران، با تصمیم هیأت وزیران، همه ساله فردای شب قدر برای آغاز به کار وزارتخانه ها، سازمان ها، شرکت ها و نهادهای دولتی با دو ساعت تاخیر تعیین می شود. مجاز به حضور در محل کار 2 ساعت پس از ساعات کاری عادی است.

با ما بمان.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *