سازمان هواپیمایی با استقرار فرودگاه دوم در خراسان شمالی موافقت کرده است



غلامرضا هوایی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: مطالعه فرودگاه جاجرم به عنوان دومین فرودگاه استان با همکاری شرکت آلومینای ایران و سازمان هواپیمایی کشور در حال انجام است. اقدامات پیگیری برای جذب یک مشاور اجرایی در حال انجام است.
وی افزود: طبق برآوردهای اولیه حدود 3000 میلیارد ریال اعتبار برای حل مشکلات باند فرودگاه و ساخت برج مورد نیاز است و پیش بینی می شود این مشکلات طی 24 ماه آینده برطرف شود و فرودگاه آماده پرواز “
وی با بیان اینکه در حال حاضر وام های لازم برای این فرودگاه توسط شرکت ایران آلومینا واقع در شهر جاجرم تأمین می شود ، گفت: با توجه به باند 3 هزار متری پیش بینی شده برای این فرودگاه ، امکان نشست و برخاست همه هواپیماها وجود دارد .
هاوایی در مورد نیاز استان به فرودگاه دوم گفت: حوادث اخیر در هواپیماهای آموزشی نشان داده است كه به فرودگاه دوم نیاز است. در صورت استفاده از باند فرودگاه جاجرم می توان از خسارات ناشی از این حادثه جلوگیری كرد.

وی تصریح کرد: فرودگاه بوژنورد نیز با مشکلات مهندسی روبرو است و از نظر شرایط جغرافیایی یک فرودگاه خاص کوهستانی در کشور محسوب می شود و برای توسعه خدمات در آنجا نمی توان کاری بیشتر انجام داد.

وی افزود: با این وجود با تلاش و پیگیری های انجام شده ، در حال حاضر روزی یک پرواز در این فرودگاه انجام می شود ، در برخی روزها دو پرواز انجام می شود ، در حالی که قبلا هفته ای یک یا دو پرواز انجام می شد.

بیشتر بخوانید  سکه تا کجا صعود می کند؟

فرودگاه جاجرم حدود 20 سال پیش در حومه مجتمع آلومینای ایران با باند 2500 متری برای هواپیماهای کوچک حامل کارشناسان داخلی و خارجی از این واحد صنعتی ساخته شده است. دهه گذشته رها شده است.
در سالهای اخیر به دلیل افزایش پروازها به فرودگاه بجنورد به دلیل شرایط جوی ، مجدداً بهره برداری مجدد فرودگاه جاجرم در دستور کار قرار گرفت که علی رغم وعده های فراوان هنوز محقق نشده و توسط استاندار پیگیری شد. در صورت تصویب ، فرودگاه با وام از شرکت آلومینا جاجرم تکمیل می شود و پروازها در آنجا از سر گرفته می شود.

مجتمع آلومینای ایران تنها تولید کننده پودر آلومینیوم از مواد مورد نیاز صنعت آلومینیوم در کشور است که سالانه 250،000 تا 300،000 تن پودر آلومینیوم در این واحد صنعتی تولید می کند که یک پنجم نیازهای داخلی و مابقی آن را تأمین می کند. نیاز دارد. کشور از خارج وارد این بخش می شود.

مجتمع آلومینای ایران در 150 کیلومتری جنوب بجنورد و 5 کیلومتری شمال شهر جاجرم واقع شده است که در سال 2003 به بهره برداری رسید و در حال حاضر حدود 2000 کارگر مشغول به کار هستند.

دیدگاهتان را بنویسید