مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

سازمان هواشناسی نسبت به احتمال وقوع سیل در 9 استان هشدار داد

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، سازمان هواشناسی نسبت به رگبار و رعد و برق در ۹ استان کشور و همچنین افزایش ارتفاع موج تا ۱.۵ متری در دریای عمان، تنگه ها هشدار داد. . هرمز و نواحی شرقی خلیج فارس.

سازمان هواشناسی نسبت به افزایش ابر همرفتی همراه با رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید گذرا و احتمال گرد و خاک در مناطق مستعد رگبار به ویژه بعدازظهرهای یکشنبه و دوشنبه (7 و 28 شهریور) هشدار داده است. ). ) در جنوب سیستان و بلوچستان. ، جنوب کرمان، شمال و شرق هرمزگان.

در نتیجه این خطر، رواناب، طغیان جاده ها، طغیان فصلی رودخانه ها، رعد و برق، خسارات شدید باد در مناطق حساس با تجمع گذرا گرد و غبار و خسارت احتمالی به صنعت کشاورزی پیش بینی می شود.

به منظور کاهش خسارات ناشی از این خطر، توصیه سازمان هواشناسی پرهیز از سفر و استقرار در حاشیه و بستر رودخانه‌های فصلی، عشایر در مناطق کوهستانی و پرهیز از فعالیت‌های کوهستانی است.

این سازمان با صدور اخطاریه زرد، از افزایش ابر همرفتی همراه با رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید گذرا و گرد و خاک از یکشنبه تا سه شنبه (25 تا 9 شهریور) خبر داد.

چنین هوای یکشنبه در مرکز و غرب کرمان، شمال و شرق فارس، دوشنبه در مرکز و غرب کرمان، شرق و شمال فارس، جنوب و غرب اصفهان، شرق کهگیلویه و بویار احمد، شرق چهارمحال. و بختیاری و سه شنبه در جنوب سیستان و بلوچستان هرمزگان، جنوب غربی کرمان، شرق و شمال فارس، شرق کهگیلویه و بویراحمد، شرق چهارمحال و بختیاری، جنوب و غرب اصفهان، شرق لرستان و جنوب غرب مرکزی.

بیشتر بخوانید  پخش زنده فینال چمپیونزلیگ | پخش آنلاین فینال لیگ قهرمانان اروپا 2022 – ایران چطور

در این شرایط جوی احتمال افزایش ناگهانی سطح آب رودخانه ها و مسیل ها، احتمال رعد و برق، احتمال آبگرفتگی موضعی معابر و احتمال خسارت به سازه های موقت وجود دارد.

بر اساس توصیه سازمان هواشناسی در چنین شرایط جوی هنگام تردد در جاده ها و عدم توقف در حاشیه رودخانه ها، احتیاط در فعالیت های کوهنوردی و تردد عشایر، اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از آسیب به رودخانه ها، صنعت کشاورزی

سازمان هواشناسی به دلیل افزایش سرعت باد از سمت جنوب شرق و افزایش ارتفاع موج در مناطق ساحلی و دور از ساحل به میانگین یک تا یک و نیم متر از یکشنبه شب تا دوشنبه هشدار زرد دیگری صادر کرده است. در شب (7 و 8 شهریور).

این خطر روز دوشنبه در دریای عمان، تنگه هرمز و نواحی شرقی خلیج فارس در استان های هرمزگان و سیستان و بلوچستان پیش بینی می شود که احتمال غرق شدن شناگران وجود دارد. . آسیب به قفس و تورهای ماهیگیری، اختلال در تردد دریایی و خطر آسیب به شناورها، نور و سرگرمی.

توصیه سازمان هواشناسی به منظور کاهش خسارات ناشی از این خطر، محدود کردن و احتیاط بخشیدن به فعالیت‌های دریایی از جمله فعالیت‌های تفریحی، تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و همچنین انجام اقدامات پیشگیرانه در برابر خسارت‌های احتمالی است.

به گزارش ایسنا، در هشدار نارنجی سازمان هواشناسی پیش بینی می شود پدیده جوی اثرات منفی و خسارات احتمالی را به همراه داشته باشد. یک هشدار نارنجی برای آماده سازی دستگاه های مسئول برای مقابله با یک رویداد ناخواسته صادر می شود. هشدار زرد به این معنی است که یک پدیده آب و هوایی رخ خواهد داد که ممکن است باعث اختلال در سفر و فعالیت های روزانه شود. این هشدار برای اطلاع رسانی به مردم صادر می شود تا بتوانند برای رویارویی با پدیده جوی کمی شدیدتر از حد معمول آماده شوند. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می گیرند تا در صورت لزوم اقدامات لازم را انجام دهند.

بیشتر بخوانید  علم با تفکیک جنسیتی / فیلم رشد می کند
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *