سازمان بین المللی کار: تاج نابرابری جنسیتی را تشدید می کند



به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از وب سایت سازمان ملل ، این سازمان بین المللی به طور نامتناسبی بر اشتغال و نابرابری درآمد زنان در سراسر جهان تأثیر گذاشته است.

طبق پیش بینی های جدید آژانس سازمان ملل در سال 2021 ، برای 43.6٪ از مردان ، فقط 43.2٪ از زنان در سن کار استخدام می شوند.

بر اساس این گزارش ، اگرچه اشتغال زنان در سال آینده سریعتر از مردان رشد خواهد کرد ، اما این روند برای جبران خسارات ناشی از همه گیری کافی نیست و اشتغال زنان به سطح سال 2019 باز نخواهد گشت.

اطلاعات حاصل از تجزیه و تحلیل های جدید سازمان بین المللی کار نشان می دهد که بین سال های 2019 و 2020 ، اشتغال زنان 4.2 درصد کاهش یافته است. در نتیجه ، 54 میلیون شغل از بین رفته است. در همین حال ، نرخ اشتغال برای مردان در مدت مشابه 3 درصد کاهش یافته است.

این گزارش می گوید: کاهش اشتغال زنان به لطف بهبود فرصت های آموزشی برای زنان ، افزایش دسترسی به اشتغال رسمی در بخش خدمات ، مهاجرت از مناطق روستایی به شهرها و کاهش باروری ، پیشرفت در 15 سال گذشته را با مانع مواجه کرده است.

بر اساس این گزارش ، این قاره با 9/4 درصد از زنان به دلیل بیماری Covid-19 شغل خود را از دست داده اند. آسیا ، اقیانوسیه ، آفریقا ، اروپا و آسیای میانه نیز به ترتیب 3.8٪ ، 3.8٪ ، 1.9٪ ، 2.5٪ و 1.9٪ گزارش شده اند.

براساس وب سایت سازمان ملل متحد ، مشاغل کم درآمد ، ساعات طولانی کار ، فرصت های محدود شغلی ، قرار گرفتن در معرض بهداشت و ایمنی در محل کار ، اشتغال در اقتصاد غیررسمی و آسیب پذیری در برابر خشونت از جمله عواملی است که منجر به ایجاد شکاف می شود. جنسیت در زمینه اشتغال.

بیشتر بخوانید  چرا در پاییز برگ درختان می ریزند و زرد رنگ می شوند؟

بانک جهانی در گزارش قبلی خود اظهار داشت ، اگرچه دستیابی به برابری جنسیتی قانونی مستلزم تلاش هماهنگ دولت ها ، جامعه مدنی و سازمان های بین المللی است ، اما اصلاحات قانونی و نظارتی می تواند باعث بهبود سرعت زندگی زنان ، خانواده ها و جوامع شود.

دیدگاهتان را بنویسید