سازمان بهداشت جهانی مهم نسبت به آبله میمون / میزان عفونت آبله میمون در تابستان هشدار می دهد



هانس کلاگ، مدیر منطقه ای سازمان جهانی بهداشت در اروپا، هشدار داد که شیوع ویروس نادر آبله میمون می تواند در تابستان تسریع شود.

راشاتودی به نقل از یک مقام ارشد سازمان جهانی بهداشت در قاره اروپا گفت: انتظار می رود اروپا در ماه های آینده با موج آبله مواجه شود.

هانس کلاگ روز جمعه گفت: «در حالی که وارد فصل تابستان می شویم … با تجمعات عمومی، جشن ها و مهمانی ها، نگران هستم که ویروس به سرعت گسترش یابد.

وی افزود: ممکن است تعداد بیماران افزایش یابد زیرا مواردی در بین افرادی که علائم این بیماری را نمی دانند شناسایی شده است.

مدیر منطقه ای سازمان جهانی بهداشت در اروپا افزود: گسترش کنونی ویروس در غرب اروپا “غیر طبیعی” است زیرا قبلاً بیشتر به آفریقای مرکزی و غربی محدود می شد.

ده ها مورد آبله میمون؛ این بیماری که جوش های خاصی را روی پوست به جا می گذارد، اما به ندرت می تواند منجر به مرگ شود، در ایالات متحده، کانادا و استرالیا و همچنین در بریتانیا، فرانسه، پرتغال، سوئد و سایر کشورهای اروپایی گزارش شده است.

روز جمعه مقامات بهداشتی فرانسه، بلژیک و آلمان اولین موارد ابتلا را در کشورشان گزارش کردند. در بلژیک، سه مورد مربوط به جشن درد در آنتورپ گزارش شده است.

در همان روز یک بیماری همه گیر در سرزمین های اشغالی ایجاد شد. فرد مبتلا فردی است که از یک مکان شلوغ در اروپای غربی وارد کشوری شده است.

موارد اولیه آبله بین همجنس گرایان و دوجنس گرایان یا رابطه جنسی با مردان دیگر گزارش شده است.

بیشتر بخوانید  خبر خوش دولت برای یارانه بگیران؛ واریز یارانه یک میلیونی درست است؟

مقامات بهداشتی بریتانیا نیز نگرانی کلاگ را تایید کردند و گفتند که انتظار می‌رود در روزهای آینده تعداد مبتلایان افزایش یابد و افراد مبتلا باید در سطح جامعه شناسایی شوند.

بریتانیا روز جمعه 20 مورد را ثبت کرد.

آبله زمانی منتقل می شود که فردی با فرد دیگر، حیوان یا مواد آلوده به ویروس در تماس نزدیک باشد. این ویروس می تواند از طریق ترک های پوست، مجاری تنفسی یا از طریق چشم ها، دهان و بینی وارد بدن شود. انتقال ویروس از انسان به انسان معمولاً از طریق قطرات تنفسی صورت می گیرد، اما باید توجه داشت که تماس چهره به چهره طولانی مدت معمولاً منجر به عفونت می شود. در این بین، انتقال از حیوانات به انسان می تواند از طریق گاز یا گرفتن اتفاق بیفتد.

آبله یک بیماری نادر ناشی از ویروس آبله جزئی از خانواده آبله است. این ویروس که معمولاً در نواحی دورافتاده مرکز و غرب آفریقا رخ می دهد، برای اولین بار در سال 1958 (37-1336) و یک دهه بعد در سال 1970 (49-1348) در میمون های قفس شده مشاهده شد.یک مورد انسانی نیز گزارش شده است.

دیدگاهتان را بنویسید