سارق گردبند علی دایی و مجازات سنگین



آنچه دیگران می خوانند:

بر اساس گزارش ها گل کوچک علی دایی او مورد حمله قرار گرفت. از علی دایی اسطوره فوتبال ایران مورد سرقت قرار گرفت و جوانی با زنجیر طلا علی دایی او آن را گرفت. اما دایی پس از خروج از شرکتش در خیابان زعفرانیه به دام این جوان افتاد. البته او دزدی می کند علی دایی به سال گذشته برمی گردد اما امروز دزد محکوم شد که حواشی جدیدی برای آن به همراه داشت علی دایی ظاهر شدن.

این متهم جوان که سابقه سرقت و زورگیری دارد، هنگام پرسه زدن در محله های تهران به همراه یکی از دوستان سابقش گردن بند زده بود.

عصر روز هفتم آبان ماه سال گذشته هنگامی که علی دایی و دخترش از دفتر خود در خیابان آصف زعفرانیه خارج شدند، به او نزدیک شدند و گردنبندش را سرقت کردند.

چهار روز بعد دزد جوانی به نام فرشید دستگیر شد. وی علاوه بر سرقت گردنبند طلای علی دایی اعتراف کرد که از بیست شهروند تهرانی دیگر نیز گردنبند سرقت کرده است. این در حالی بود که همدستش از کشور گریخت و ماموران موفق به دستگیری وی نشدند.

سرانجام پرونده این متهم به دادگاه شعبه 1148 دادگاه بعثت تهران ارسال شد. پرونده همدست فراری او همچنان در دادسرای سرقت تهران مفتوح است. در این جلسه دادستان ها از عفو خودداری کردند. اما دایی نبخشید و خواستار مجازات متهم شد.

بیشتر بخوانید  اطلاعیه سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران

متهم در دادگاه با بیان اینکه از ارتکاب سرقت های خود پشیمان است، گفت: معتاد به شیشه بودم و همین موضوع باعث شد دوباره دست به سرقت بزنم. علی دایی را می شناختم که بهترین مهاجم فوتبال کشورمان است. من شیفته فوتبال بودم و آن را دنبال می کردم، من و دوستم فراری مدتی است که در تهران گردنبند می زنیم. آن روز هم دنبال اقلامی برای سرقت بودیم که گردنبند آن مرد را دیدم و پشت سر او رفتم و گردنبند را گرفتم. اگر می دانستم علی دایی است این سرقت را انجام نمی دادم. گردنبند طلای او را که 150 میلیون تومان بود، نصف قیمت فروختیم. من در مدت اقامتم در زندان عزادارم و از دادستان و اسطوره فوتبال عذرخواهی می کنم.

متهم پس از پایان جلسه دادگاه به زندان بازگشت و قاضی به اتهام شرکت در سرقت با آزار و اذیت و 74 ضربه شلاق به پنج سال و نیم حبس تعزیری محکوم کرد. علیدایی و سایر دادستان ها مجرم شناخته شدند.


دیدگاهتان را بنویسید