ساخت کتابخانه مرکزی کرمانشاه 40 میلیارد تن است


ایسنا / کرمانشاه مدیرکل کتابخانه های عمومی کرمانشاه گفت: تکمیل کتابخانه مرکزی کرمانشاه به 40 میلیارد جلد اعتبار نیاز دارد.

معصومه حسنی هونسار امروز (هفتم ژوئیه) در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه با حضور معاون سیاست گذاری ، امنیت و مدیریت اجتماعی استان کرمانشاه ، گفت که ساخت کتابخانه مرکزی کرمانشاه 60 درصد است پیشرفته ، برای تکمیل ساخت و ساز ما به 40 میلیارد تن اعتبار دیگر برای پروژه نیاز داریم که در صورت تزریق اعتبار پروژه طی 12 تا 18 ماه اعتبار آن تکمیل می شود.

حسني كونسار با اشاره به حذف دو طبقه از طبقات كتابخانه مركزي كرمانشاه ، اظهار داشت: در ابتدا بايد اين پروژه با 15 هزار متر مربع زيربنا ساخته مي شد اما به دليل هزينه زياد پروژه با مشورت کتابخانه های عمومی کشور ، دو طبقه با زیربنای 4000 متر مربع مرکز کرمانشاه لغو شد ، اما با وجود حذف این دو طبقه ، این پروژه در سطح معقول ، متناسب با نیاز کرمانشاه به فضای کتابخانه ساخته شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه با بیان اینکه پروژه کتابخانه مرکزی کرمانشاه در سال 2007 بازسازی شد ، گفت: تا سال 1391 تنها 2.5 میلیارد تومان برای ساخت این کتابخانه هزینه شده بود و سپس این پروژه تا سال 1396 با پیشرفت حدود 30 ٪ غیر فعال.

حسنی هونسار با اشاره به ورود مجدد اعتبار به پروژه در پایان سال 1396 گفت: از آن زمان تاکنون کل اعتبار هزینه شده برای این پروژه به 7.1 میلیارد تن رسیده است.

وی با اشاره به نیاز استان به ساخت کتابخانه مرکزی در کرمانشاه افزود: در حال حاضر بیش از 15 کتابخانه مرکزی در کشور وجود دارد و بسیاری از استان ها دارای کتابخانه مرکزی هستند و حتی استان همدان همسایه ما که جمعیت کمتری نسبت به کرمانشاه دارد ، کتابخانه دارد. “این مرکز است.

بیشتر بخوانید  کار پیکه و شکیرا با دادگاه کشید

وی گفت: “کتابخانه مرکزی یک نیاز اساسی برای استان است و کارکنان باید به تکمیل سریعتر پروژه کمک کنند.”

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید