مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

ساخت چراغ های هوشمند برای خودرو

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


مهندسان در حال طراحی نوعی چراغ جلو اتومبیل هستند که می تواند باران را برای چشم راننده نامرئی کند و جان بسیاری را در جاده نجات دهد.

چراغ های هوشمند برای خودروها بسازید

طراحان و مهندسان ابراز امیدواری کرده اند که طراح بتواند با بهبود دید رانندگان در شرایط آب و هوایی خطرناک، تعداد تصادفات را افزایش دهد تا دید بهتری در هنگام بارندگی داشته باشد.
این چراغ‌های با فناوری پیشرفته طوری برنامه‌ریزی شده‌اند که قطرات کوچک آب را شناسایی کرده و هنگام بارندگی آن‌ها را کم‌نور کنند. این بدان معناست که حواس راننده کمتر پرت می شود و می تواند تمرکز بیشتری روی جاده داشته باشد. این فناوری در باران می بیند. به عنوان پروژکتور کار می کند.
اکنون، در هنگام بارندگی شدید، زمانی که یک پرتو نور یک جاده تاریک را روشن می کند، قطرات باران به قدری روشن و قابل مشاهده می شوند که می توانند حواس راننده را پرت کنند.
این فناوری جدید مبتنی بر فناوری دوربین دیجیتال است.

این نرم افزار می تواند محل ریزش قطرات باران در میدان دید راننده را پیش بینی کند و پرتوهای نوری این چراغ ها که معمولاً آنها را روشن تر می کند، در کسری از ثانیه خاموش می شوند که نامرئی است.
این تابش خیره کننده را کاهش می دهد و راننده را بدون وقفه در اثر باران، برف یا تگرگ فقط در معرض دید راننده قرار می دهد.
جان تامکینز، مهندس فناوری در اینتل می‌گوید: «اگرچه نور کمی ضعیف است، اما باران در منطقه‌ای که احتمالاً حواس رانندگان را پرت می‌کند، نامرئی است. وقتی تابش خیره کننده ناپدید می شود، می توانید بدون دیدن قطرات باران، جاده را واضح تر ببینید.
با استفاده از فناوری توسعه یافته توسط اینتل و محققان دانشگاه کارنگی ملون در پیتسبورگ، در بدترین طوفان ها، راننده ای که با سرعت 32 کیلومتر در ساعت حرکت می کند می تواند بینایی خود را تا 70 درصد بهبود بخشد. این در حالی است که دقت این سیستم در سرعت های بالاتر کاهش می یابد.
محققان امیدوارند تا یک دهه آینده از این فناوری در خودروها استفاده شود.

بیشتر بخوانید  راهنمای کاشت و تکثیر درخت غان

منبع: konjkav.com


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *