ساخت هنرستان و مرکز نوآوری نساجی در یزد آغاز شد



به گزارش ایرنا محمدعلی طالبی استاندار یزد در آیین شروع به ساخت این واحد آموزشی گفت:ساخت هنرستان‌ برای توسعه فعالیت مهارت های مختلف ضرورتی انکار ناپذیر است و باید با توجه به ظرفیت استان و وجود صنایع به این مقوله توجه ویژه ای شود.

محمدعلی طالبی افزود: با ایجاد هنرستان‌ها می توان زمینه اشتغال جوانان را در صنایع فراهم کرد و راه دیگری در این زمینه وجود ندارد و همه مدیران آموزش پرورش باید در این رابطه همراهی کنند.

رییس شورای آموزش و پرورش استان در ادامه اظهار کرد: باید این فضا در استان شکل گیرد و ارتباط بین صنعت و سیستم آموزشی برقرار شود که این امر از طریق هنرستان‌ها امکان پذیر است.

وی یادآور شد: ساخت مرکز نوآوری نساجی در یزد در قالب تفاهم نامه بین معاونت علمی ریاست جمهوری و سازمان نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس کشور فراهم شد  امید می رود در آینده شاهد ساخت اینگونه مراکز در استان باشیم.

مدیرکل  نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان یزد هم گفت:اعتبار لازم برای ساخت مرکز نوآوری نساجی و هنرستان شهید ابراهیمی تامین شد.

جواد ذاکر افزود:هنرستان شهید ابراهیمی در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع  در ۲ طبقه شامل کلاس های آموزشی، انجمن علمی و کارگاهی است.

وی اظهار داشت: همچنین مرکز نوآوری نساجی هم در ۲ سوله کنار هم در فضای یکهزار و ۷۰۰ مترمربع ساخته می شود. 

وی اشاره ای به اعتبار پیش بینی شده برای ساخت این 2 واحد آموزشی که در شهر یزد ساخته می شود، نکرد.

بیشتر بخوانید  خرید لوازم التحریر و کتاب کمک درسی ارزان در ایران - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

دیدگاهتان را بنویسید