ساخت تونل بهشت ​​آباد علی رغم مشکلات زیست محیطی قانونی نیست



ایسنا / چهارمحال و بختیاری نماینده مردم اردل ، فارسان ، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه مردم چهارمحال و بختیاری انتظار دارند رئیس جمهور آینده ، رئیس دادگستری و رئیس مجلس شورای اسلامی عدالت را در مورد مسئله آب اجرا کنند ، گفت: آب در بهشت ​​آباد مشكلات زيست محيطي را برطرف مي كند ، چنين نيست ، بنابراين اجراي اين پروژه كاملا غير قانوني است.

كودراتولا حمزه در گفت وگو با ایسنا ، در خصوص صدور مجوز زیست محیطی برای پروژه انتقال آب تونل بهشت ​​آباد اظهار داشت: انتقال آب از طریق این تونل به دلیل عدم رعایت قوانین و مقررات زیست محیطی غیرقانونی است و مجوز به طور خلاصه صادر شده است. “در این پروژه از حقوق آب مردم چهارمال و بختیاری چشم پوشی شد.

نماینده مردم اردل ، فارسان ، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری به عنوان یک استان دام و کشاورزی در کشور شناخته می شود ، اظهار داشت: در حال حاضر منابع آبی پاسخگوی نیاز کشاورزان و دامداران نیست و همچنین بسیاری از مناطق این استان در دسترسی به آب آشامیدنی سالم مشکل دارند.

وی افزود: در توابع روستاهای چماگال و بختیاری در موگوئی آب آشامیدنی ایمن برای تأمین آب سیار با مخزن وجود ندارد ، در چنین شرایطی انتقال آب از طریق تونل ها از این استان غیرمجاز است.

حمزه با تأکید بر اینکه مردم چهارمحال و بختیاری انتظار دارند رئیس جمهور آینده ، رئیس دادگستری و رئیس مجلس شورای اسلامی عدالت را در مورد مسئله آب اجرا کنند ، گفت: هر استانی که بالاترین قدرت چانه زنی را در سطح ملی داشته باشد باید تخفیف بیشتری داده نمی شود “استان های محروم مانند چهارمحال و بختیاری باید سرکوب شوند.

بیشتر بخوانید  این 5 استان‌ بیشترین سپرده را در بانک‌های ایران دارند+ اینفوگرافیک

نماینده مردم اردل ، فارسان ، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: مشکلات زیست محیطی پروژه انتقال آب بهشت ​​آباد حل نشده است ، بنابراین اجرای این طرح کاملاً غیرقانونی است ، سران سه قوه باید انصاف را رعایت کنند در بحث آب تا مردم چهارمال و بختیاری بیشتر از این رنج نبرند.

وی در پایان گفت: با حضور مجمع نمایندگان چهارال و بختیاری و مسئولان استانی ، جلسات متعددی پیرامون موضوع آب تشکیل و پیگیری ها در این زمینه ادامه دارد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید