مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

ساخت بزرگترین بیمارستان جنوب شرق کشور در کرمان

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو، محمدرضا پورابراهیمی روز پنجشنبه در مراسم افتتاحیه مرکز جامع توانبخشی و بخش آنژیوگرافی محیطی مغز در بیمارستان شهید باهنر کرمان افزود: استان کرمان بیشترین سرطان را نسبت به جمعیت دارد.

وی گفت: با وجود همه مشکلات اقتصادی و تحریم ها، روند توسعه زیرساخت ها در حوزه سلامت متوقف نشده و ادامه دارد.
شهباز حسن پور نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: سیرجان بر اساس سرانه جمعیت بیشترین خیرین سلامت را دارد.
وی قول داد در سال آینده طرح توانبخشی کودک در کرمان راه اندازی شود.

رئیس بیمارستان شهید باهنر کرمان درباره ارجاع بیماران سایر استان ها به بیمارستان های کرمان گفت: سال ها به بخش آنژیوگرافی محیطی نیاز داشتیم.
امیررضا صادقی فر ادامه داد: در سال 1399 دستگاه آنژیوگرافی مغزی محیطی به مبلغ 890 هزار یورو از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خریداری شد و برای نصب آن 2 میلیارد تومان هزینه شد.

رئیس بیمارستان شهید باهنر کرمان با بیان اهمیت این دستگاه در تشخیص صحیح بیماری، اظهار داشت: درمان گرفتگی عروق مغزی با کمک آنژیوگرافی امکان پذیر است و این دستگاه تصاویر سه بعدی نشان می دهد.

وی تشخیص ضایعات مغزی را یکی از وظایف این دستگاه عنوان کرد و تصریح کرد: بیماری عروق محیطی عروق محیطی را تحت تاثیر قرار می دهد و باعث ضخیم و سفت شدن رگ ها، از بین رفتن انعطاف پذیری عروق و محدود شدن جریان خون می شود. او این کار را انجام می دهد.
صادقی فر در ادامه درباره مرکز جامع توانبخشی گفت: این مرکز در ساختمان آمبولانس قدیمی این بیمارستان راه اندازی شده است.
وی فیزیوتراپی، کاردرمانی، گفتار درمانی و تغذیه را از خدمات این مرکز عنوان کرد و گفت: در آینده این مرکز توسعه می یابد و با راه اندازی این مرکز می توان حوزه های جدیدی را در دانشگاه علوم پزشکی تعریف کرد.
رئیس بیمارستان شهید باهنر کرمان تاکید کرد: خدمات درمانی این مراکز بر اساس تعرفه دولتی خواهد بود.

بیشتر بخوانید  هفته فیلم استرالیا در تهران آغاز شد
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *