ساختمانهای شاخص دانشگاه اصفهان تخلیه شدند



ایسنا / اصفهان پس از بیش از پنج سال پرونده های مختلف قضایی و اداری بین شاخه پژوه و دانشگاه اصفهان ، سرانجام با صدور رای دادگاه ، در تاریخ 10 ژوئیه 1400 ، داوران حکم به ترک شاخه پژوه دادند. دانشگاه اصفهان.

روابط عمومی دانشگاه اصفهان در بیانیه ای درباره تخلیه ساختمانهای شاخص و تحویل کامل آنها به دانشگاه اصفهان گفت.

به دنبال توافق نامه مشارکت مدنی با دانشگاه اصفهان در سال 1992 ، موسسه تحقیقات منتقدان طبیعی ایران در دو بلوک ساختمانی واقع در پردیس دانشگاه اصفهان واقع شده است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه اصفهان ، محقق شاخص در ابتدای حضور خود در پردیس دانشگاه اصفهان با سو ab استفاده از موقعیت جغرافیایی خود ، وانمود کرد که به دانشگاه نسبت داده می شود و سپس قوانین و مقررات وزارت علوم برای جذب و پذیرش دانشجو. وی تحصیلات تکمیلی خود را به پایان رسانده است. این تخلف و انحراف از قوانین وزارت علوم برای اولین بار با ورود سازمان بازرسی و فساد ، یک شاخص علمی گسترده توسط محقق و گزارش به وزارت علوم ، روبرو می شود.

ورود و تأسیس غیرقانونی یک محقق برجسته در دانشگاه بدون اجازه هیئت امنا از یک سو و فساد علمی وی توسط مقامات نظارتی و امنیتی ، از سوی دیگر دانشگاه اصفهان به عنوان متولی رشک و حسادت نگهداری و جایگاه آموزش و تحقیقات در سیستم آموزش عالی کشور ، نسبت به خروج این انستیتو تحقیقاتی از دانشگاه اقدام کند ، که پس از بیش از 5 سال و تشکیل پرونده های مختلف در مراجع مختلف قضایی از جمله دیوان عدالت اداری و عدالت ، سرانجام با صدور حکم قضایی ، در 10 ژوئیه 1400 ، با عزیمت علمای برجسته از دانشگاه ، ساختمانهای توقیف شده توسط دفتر دادگاه به دانشگاه تحویل داده شدند.

بیشتر بخوانید  سفیر ایران در سازمان ملل خواستار لغو سریع تحریم ها - اخبار دیپلماتیک ایران - اخبار بین المللی تسنیم است

“علی رغم هشدارهای متعدد وزارت علوم در پژوهشگاه شاخ پژوه و اصرار كاركنان آن برای ادامه روند غیرقانونی خود ، از جمله استخدام صدها دانشجو بدون رعایت قوانین و مقررات ، برخی از آنها از مدیران واجد شرایط بودند” ، سرانجام داور وارد سازمان بازرسی شد. در فهرست تخلفات پژوهشگران شاخص و پس از دستیابی به تخلفات گسترده شاخص در حوزه های مختلف آموزشی و پژوهشی ، دانشگاه آن را در وزارت علوم منعکس کرد. به منظور اجرای گزارش مستند سازمان بازرسی و وزارت علوم ، تمدید آموزش عالی وزارت علوم طی قطعنامه 895 مورخ 22 مارس 2017 ، مجوز و خاتمه پژوهشگر شاخص را لغو کرد و سپس ، در درخواست وزارت علوم ، شرکتها در اصفهان ثبت احوال شخصیت حقوقی محقق شاخص را خاتمه داد. “م instسسه تحقیقاتی دانشجویان برجسته پژوهشی توسط وزارت علوم به دانشگاههای دیگر منتقل شده است.”

متعاقباً ، دانشگاه اصفهان مطابق توافق طرفین درخواست داوری داد و پس از انعقاد موافقت نامه ها و مقررات داوری و پس از حضور و شنیدن اظهارات طرفین و بررسی اسناد و بررسی های لازم ، رای داوری صادر و اخیراً پس از اجرا امنیت.

روابط عمومی دانشگاه اصفهان گفت: ادامه حضور م Instituteسسه منحل شده شاخسپوهوه در دانشگاه اصفهان هیچ توجیه قانونی ندارد و همین امر باعث شده دانشگاه در سالهای اخیر با ناآرامی های مختلفی در سطح دانشگاه مانند انجمن های دانشجویی و اتحادیه ها اصناف اعضای هیئت علمی بارها و بارها دست به تجمع های اعتراضی زده و خواستار برخورد جدی مسئولان این دانشگاه با پدیده شوم و اخراج محقق شاخص از دانشگاه شدند و هم اکنون معاون آموزشی دانشگاه در این ساختمان ها مستقر است.

بیشتر بخوانید  لژیونر پرسپولیسی رقیب جدی پیدا کرد

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید