زینگان; غاری که بیشتر شبیه تنگه است تا غار


سلام جدید – خدمات گردشگری: استان ایلام در غرب کشور با آب و هوای خشک و نسبتا گرم و کوهستانی به عروس زاگرس معروف است. این استان دارای جاذبه های گردشگری، تاریخی و طبیعی فراوانی است که سالانه هزاران گردشگر را روانه این استان می کند. غار زینگان یکی از مکان های معروف ماهانا بخشی از بهشت ​​گمشده استان ایلام است. مکانی بی نظیر که می توانید ساعت ها به دور از هیاهوی شهر در آن زمان بگذرانید.

زینگان;  غاری که بیشتر شبیه تنگه است تا غار

اکثر مردم با شنیدن کلمه غار، مکانی بسته و تاریک را در دل کوه تصور می کنند. اما باید بدانید که غار زینگان یک غار سرپوشیده نیست و بیشتر شبیه تنگه است. این تنگه یکی از طولانی ترین تنگه های شناخته شده ایران است و به گفته یکی از بومیان منطقه طول آن بیش از 6 کیلومتر است. جالب اینجاست که ایلامی ها رسم دارند در دو هفته اول اردیبهشت به آغوش طبیعت رفته و بهار را در دل کوه ها با برپایی چادر در کوه و دشت آغاز کنند. غار طبیعی و روباز زینگان یکی از مناطق گردشگری پرطرفدار ایلام است. این غار که یکی از برجسته ترین آثار طبیعی استان ایلام است با هوای خنک خود شما را شگفت زده خواهد کرد. با ما همراه باشید تا شما را با این غار، دیدنی ها و محتویات آن آشنا کنیم.

این غار در واقع یک غار نیست بلکه تنگه ای است که به اشتباه در منطقه به غار معروف است، دو سر مسیر باز است و چیزی شبیه به غار در آن دیده نمی شود.

بیشتر بخوانید  برخورد مرگبار اتوبوس چند خودرو در اراک / 2 نفر کشته شدند

زینگان;  غاری که بیشتر شبیه تنگه است تا غار

در فصل تابستان با وجود گرمای هوا در منطقه جلگه ای صالح آباد که به حدود 50 درجه بالای صفر می رسد، به نظر می رسد که در وسط غار زینگان باران می بارد و بوی سبزه و گل در میان غار زینگان به مشام می رسد. نی روح آواز می خواند و بدنی برای تفریح

این غار طبیعی در فضای باز صدها متر طول دارد، دارای آب فراوان، دهلیزهای جاذب آب و فانوس های متعدد است و با الهام از ناودان های طبیعی باران، شما را به تفریحات خنک دعوت می کند.

اختلاف دمای داخل غار با بیرون بیش از 20 درجه سانتیگراد است و به همین دلیل غار زینگان به غار آسمان معروف است.

سرخس ها و جلبک ها، گل ها و گیاهان، رنگ سنگ ها و هزارتوی غار مانند تصویری طبیعی است که به زیبایی منظره را تداعی می کند.

زینگان;  غاری که بیشتر شبیه تنگه است تا غار

لوازم مورد نیاز برای بازدید از غار زینگان

آب آشامیدنی، لباس ضد باران و ضد آب، تلفن همراه، داروی شخصی، حوله، دمپایی و صندل، دوربین، پد، عینک آفتابی، لباس اضافی، تنقلات، شناسنامه، کفش اضافی، کلاه آفتاب‌گیر، بسته روزانه، کیسه زباله، کمک‌های اولیه و غذای سبک یکی از چیزهایی است که هنگام بازدید از غار زینگان باید همراه داشته باشید.

بهترین زمان از سال برای بازدید از این منطقه

بهار و اوایل تابستان بهترین زمان برای بازدید از غار زینگان است. زمانی از سال که رودخانه های پر آب و طبیعت سرسبز با آغوش باز در انتظار شماست. در فصل بهار بیشتر گردشگران طبیعت در اطراف غار چادر برپا می کنند و زمانی را در طبیعت می گذرانند. توجه داشته باشید که تابستان های این منطقه بسیار گرم است و دمای بیرون از غار گاهی به 50 درجه سانتی گراد می رسد. اما هوای خنک داخل تنگه در روزهای گرم افراد زیادی را به سمت این جاذبه می کشاند.

بیشتر بخوانید  جریمه بیش از ۶۲‌هزار خودو به دلیل تخلف تردد شبانه در قزوین -

فصل زمستان در ایلام و اطراف آن سرد و بارانی است و خطر سیل وجود دارد. به همین دلیل بهتر است در این موقع از سال به غار زینگان نروید. برخی از گردشگران فصل پاییز را برای سفر به غار زینگان انتخاب می کنند. چرا که طبیعت در این فصل به طرز جادویی زیبایی دارد و هر بیننده ای را متحیر می کند. پیشنهاد می کنیم قبل از سفر در پاییز شرایط آب و هوایی را بررسی کنید و در صورت بارندگی شدید، سفر خود را تغییر دهید.

زینگان;  غاری که بیشتر شبیه تنگه است تا غار

چگونه به غار برویم؟

این غار باورنکردنی در 10 کیلومتری منطقه صالح آباد قرار دارد.

دسترسی به غار زینگان به شرح زیر است: از شهر ایلام باید به سمت صالح آباد که در 50 کیلومتری غرب ایلام است حرکت کنید، این غار در صالح آباد معروف است و تابلویی در امامزاده صالح راه را نشان می دهد.

از صالح آباد تا ورودی تنگ زینگان حدود 5 کیلومتر جاده خاکی وجود دارد که برای خودرو چندان مناسب نیست و عبور از این جاده خاکی حدود 40 دقیقه طول می کشد.

زینگان;  غاری که بیشتر شبیه تنگه است تا غار

جاذبه های گردشگری در منطقه

غار زینگان: در 5 کیلومتری جنوب شرقی صالح آباد

غار ترییه (تاریکی): 15 کیلومتری ملکشاهی

استراحتگاه کلمزارد کوره جاگا: صالح آباد – سرنی پوت

تنگه ول: شمال شرقی زرین آباد

قلعه امیرآباد: جاده مهران زرین آباد

قلعه زمستانی: 17 کیلومتری شهر مهران

معبد آتش و زنجبیل کوش: کوه بشمین مالشاهی

سنگ نوشته آشوری: گل گل ملکشاهی

امامزاده علی صالح: صالح آباد مهران

امامزاده سید محمد عابد: جاده مهران ملکشاهی

امامزاده سید حسن: جاده مهران

بیشتر بخوانید  ازدواج دختر پیانیست ایرانی با شاهزاده مشهور آلمانی + عکس مراسم عروسی -

<п>اعلامیه زینگان; غاری که بیشتر شبیه تنگه است تا غار اولین بار در ظاهر شد خبر سریع.

دیدگاهتان را بنویسید