زیباکلام ادعایش را پس گرفت



آنچه دیگران می خوانند:



گزارش کردن تو خبر: صادق زیباکلام روز گذشته در پیامی که در یکی از شبکه های اجتماعی منتشر کرد، از حسن روحانی رئیس جمهور سابق انتقاد کرد و این ادعا را مطرح کرد که بلافاصله با واکنش دستگاه قضایی مواجه شد و زیباکلام به مرجع قضایی احضار شد. .

زیباکلام که مدعی کشته شدن 400 نفر در جریان این رویداد در ایران بود، صبح امروز برای توضیح به دادسرا مراجعه کرد. در دادسرا از وی خواسته شد تا اظهارات خود را ثابت کند و برای تنویر افکار عمومی اظهارات خود را بر اساس آمار ضد انقلاب و دروغ بودن سازمان به اصطلاح حقوق بشر اعلام کرد.

زیباکلام با انتشار پستی در اینستاگرام ضمن اعتراف به اینکه هیچ منبع یا منبع موثقی مبنی بر صحت تعداد کشته شدگان آبان ماه وجود ندارد، نوشت: در مورد تعداد کشته شدگان باید توضیح دهم که منبعی ندارم. یا منبع موثق در مورد صحت تعداد کشته شدگان. رقم ذکر شده در پست دیروز صرفا بر اساس گزارش سازمان حقوق بشر ایران در نروژ، شنیده ها در فضای مجازی و اظهارات رسانه های فارسی زبان خارج از کشور است. من شخصاً هیچ اطلاعات یا اطلاعات موثقی در مورد تعداد کشته شدگان ندارم.

رئیس قوه قضائیه ظهر امروز در جلسه مسئولان ارشد قضایی برای مبارزه با شایعه، دروغ و ادعاهای غیرمستند، گفت: به مسئولان قضایی مربوطه در سراسر کشور از جمله دادستان تهران دستور داده ام که اگر فردی اظهارات کذب یا ادعای غیرمستند را منتشر کرد، با آنها تماس بگیرد. در اسرع وقت از او مدارک ادعای خود را بخواهید. اگر شخص مورد نظر بدون دلیل این دروغ را منتشر کرد و سوء نیت او تأیید شد، اما اظهار پشیمانی کرد و اعلام کرد که در صدد جبران برخواهد آمد، البته محاسبه مقتضی صورت می گیرد. اما اگر دروغ پرداز سندی ارائه نکرده باشد که حتی سوء نیت او محرز شده باشد و در رفتارش اظهار مجازات و جبران خطا مشاهده نشده باشد، معلوم است که مطابق با اهداف سازمان عمل می کند. دشمن به همین دلیل به زودی کیفرخواست صادر می شود و پرونده او مختومه و به دادگاه ارسال می شود./ ایسنا

بیشتر بخوانید  تنقلات بین سحر تا افطار ممنوع است

دیدگاهتان را بنویسید