مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

زیباترین جاذبه‌های ساحلی جهان

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


سواحل شنی از نقاطی است که مورد توجه بسیاری از گردشگران قرار دارند؛ جاذبه‌هایی مخصوص که هر گردشگری تمایل زیادی برای تجربه آن دارد. آنچه در ادامه می‌خوانیم معرفی چند ساحل جهان است که به دلیل ویژگی‌های منحصربه فرد خود تا حدودی به مقصد نخست گردشگران و علاقه‌مندان به سفرهای دریایی تبدیل شده‌اند.

زیباترین جاذبه‌های ساحلی جهان

کاکس بازار،‌ بنگلادش:

کاکس بازار را می‌توان یکی از زیباترین سواحل تفریحی جهان برای علاقه‌مندان به جاذبه‌های ساحلی معرفی کرد. این ساحل با عرض 125 کیلومتری خود همراه پوششی از گیاهان دریایی به یکی از زیباترین و طولانی‌ترین سواحل شنی جهان تبدیل شده است. این ساحل که در 150 کیلومتری منطقه «چیتاگونگ» قرار گرفته است، به «گل زرد» نیز شهرت دارد. اما در زمان جزر و مد دریا، این منطقه دیگر منظره‌ای برای تماشا نیست، بلکه می‌توان در آن حمام کرد. کاکس بازار در فهرست عجایب 7گانه جهان نیز قرار دارد.

ساحل بزرگ کالیفرنیا، امریکا:

کالفیرنیا یکی از ایالت‌های پر گردشگر امریکاست و در حقیقت جاذبه‌های این منطقه در تمام فصول سال مملو از جمعیت است. ساحل بزرگ نیز یکی از بخش‌های تفریحی این ایالت است که به رغم دیگر مناطق، چندان شلوغ نیست و به همین دلیل یکی از مکان‌های مناسب برای دوستداران جاذبه‌های ساحلی به شمار می‌آید. قله مخروطی مرتفع‌ترین نقطه ساحل بزرگ است که حدود یک مایل بالاتر از سطح دریا و 3 مایل از اقیانوس فاصله دارد.

ساحل شن صورتی، باهاماس:

از دیگر سواحلی که می‌توان ارزشی برای تماشای آن قائل شد، ساحل شن صورتی در باهاماس است. این ساحل به خاطر رنگ ویژه شن‌های آن که نمایی صورتی‌ دارند، در کنار سواحل سفید از محبوبیت ویژه‌ای نزد گردشگران برخوردار است. این منطقه که با 3 مایل طول و 50 تا 100 فوت عرض در حاشیه یکی از تفرجگاه‌های ساحلی این کشور قرار دارد، هر ساله گردشگران بی‌شماری را به سوی خود جذب می‌کند.

بیشتر بخوانید  معرفی کامل مرکز خرید همدان

ساحل پاراکاس،‌ پرو:

پرو یکی از کشورها و مقصدهای مهم گردشگری جهان است؛ کشوری که از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی قابل ملاحظه‌ای برخوردار است. آنچه در این گزارش مورد اشاره قرار می‌گیرد،‌ شهر تاریخی ماچوپیچو نیست، بلکه ساحل زیبای پاراکاس است. پاراکاس از سواحل معدود و کمیاب جهان به شمار می‌آید که گردشگران می‌توانند در آن شاهد رفت و آمد پلیکان‌هایی باشند که بدون هیچ‌گونه ترسی به زندگی خود ادامه می‌دهد. این ساحل به مجمع‌ الجزایر پاراکاس در جنوب پرو تعلق دارد و بخش زیادی از آن منطقه حفاظت‌شده است.

ساحل بوراکای، فیلیپین:

ساحل بسیار زیبا بوراکای یکی از مشهورترین مقصدهای گردشگری فیلیپین در 300 کیلومتری جنوب مانیل است. این منطقه «زیباترین ساحل آسیا» نام‌گذاری شده و گردشگران نیز آن‌ را «بهترین ساحل گرمسیری جهان» می‌دانند. طول این ساحل که شن‌های سفید سرتاسر آن را پوشانده، حدود 4 کیلومتر است. ساحل بوراکای محلی مناسب برای غواصی و ماهی‌گیری به شمار می‌آید و قایق‌های موزی‌شکل از امکاناتی است که گردشگران را به نقاط مختلف این ساحل هدایت می‌کنند.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *