زنگ هشدار بیماری سالک در استان سمنان گسترش می یابد – اخبار سمنان – اخبار استان های تسنیم


طبق گزارش ها آژانس تسنیم از جانب سمنان ، نوید دانایی در اردوی استانی برای مبارزه با بیماری سالک که در اتاق هیئت مدیره کوثر استان سمنان برگزار شد ، اظهار داشت: در حال حاضر ریشه کنی سالک غیرممکن و دور از ذهن است.

وی با تأکید بر اینکه باید برای کنترل شیوع بیماری تلاش شود ، گفت: دستیابی به این امر مستلزم کار گروهی و کار هماهنگ در استان سمنان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان با بیان اینکه همکاری جدی و مردمی در امر مبارزه با بیماری های واگیردار باید مورد توجه همه دستگاه های اجرایی قرار گیرد ، گفت: دانشگاه علوم پزشکی اختیارات کاملی در مبارزه با بیماری سالک ندارد.

دانایی با اشاره به علل و شدت بیماری سالك در كشور و استانهای درگیر این بیماری مانند سمنان ، آن را مهمترین آنها در سال گذشته دانست.

وی افزود: با وجود شیوع تاج ، در استان سمنان اقدامات مقابله با بیماری سالك متوقف نشده و فعالیت ها در این منطقه ادامه دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان گفت: درجه فیزیکی سالک ، اگر کنترل نشود ؛ افزایش خواهد یافت و این زنگ خطر جدی است که باید رفع شود.

دانایی با اشاره به اعتبارات اختصاص یافته به استان سمنان برای مبارزه با بیماری سالک گفت: اقدامات مقابله با بیماری سالک در سه مرحله اقدامات علیه ناقلین جوندگان ، آموزش افراد برای جلوگیری از گزش و درمان بیماری تعیین شده است.

وی با اشاره به اینکه بیماری سالک در استان سمنان سطحی ، پوستی و روی پوست است و داخلی نیست ، گفت: این امر شناسایی را تسهیل می کند.

بیشتر بخوانید  سرنوشت دولت رئیسی در کدام وزارتخانه رقم می خورد؟

سمنان ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: بیماری سالک مخصوص دامغان نیست و همه استان های انتهای کویر در کشور با این بیماری دست و پنجه نرم می کنند.

دانایی با تأکید بر اینکه برای مقابله با بیماری سالک باید به دو محور مهم آموزش و پیشگیری توجه بیشتری شود ، گفت: دفع بهداشتی پسماندها و فاضلاب ها و اقدامات پیگیری برای دفع دام از مکان های انسانی ، جمع آوری زباله های ساختمانی و زباله و جمع آوری زباله های حیوانی از روستاها در دستور کار قرار گرفته است.

وی از دیگر برنامه های عملیاتی دانشگاه علوم پزشکی سمنان برای برخورد با متقاضی با ارائه خدمات تشخیصی و آزمایشگاهی رایگان ، تهیه دارو و تجهیزات و تهیه نقشه مناطق آلوده نام برد و افزود: مزارع فاضلاب و دام های دام آلوده محل پرورش است برای پشه ها و در نهایت پوسیدگی بیماری. این امر به ویژه در روستاها و شهرهای مناطق آلوده بسیار مهم است.

از تمام توانایی های خود برای مقابله با سالک استفاده کنید

مهدی بندرآبادی فرماندار دامگان در این جلسه با اشاره به پیگیری های صورت گرفته در زمینه توزیع اعتبارات مبارزه با بیماری سالک اظهار داشت: میزان پنج میلیارد تن توسط معاون اول رئیس جمهور برای مقابله با بیماری سالک توزیع و اعلام شده است.

وی گفت: از همه امکانات و تجهیزات باید برای مقابله با بیماری سالک در روستاهای درگیر در شهر دامغان استفاده شود.

فرماندار دامگان گفت: همکاری بسیار خوبی توسط دفتر امور روستایی و شوراهای استانی ، دانشگاه علوم پزشکی سمنان و منابع طبیعی استان با اختصاص اعتبار برای مبارزه و مبارزه با این بیماری تضمین شده است.

بیشتر بخوانید  این استان‌ها منتظر بارندگی شدید تابستانی باشند

وی اظهار داشت: ریشه کن كردن سالك قطعاً غیرممكن است. بنابراین لازم است اقدامات جدی در زمینه پیشگیری و کنترل در این زمینه انجام شود.

فرماندار دامگان به اقدامات انجام شده برای مقابله با بیماری سالک در روستاها و مناطق آلوده به این بیماری اشاره کرد و گفت: چندین مرحله کاشت از دی ماه سال گذشته در مناطق آلوده انجام شده است.

انتهای پیام / 363 / ح

دیدگاهتان را بنویسید