زنگ خطر برای کشتن گاوهای سبک


هشدار برای از بین بردن دام ها

MeetNews – افشین صدردادرس گفت: موضوع كشتن گاوهای سبک و بره ها بسیار جدی است و به زودی در این منطقه با کمبود جدی روبرو خواهیم شد.

وی ادامه داد: برخی از بره های متولد شده در شش ماه اول سال 2 تا 150 روز چاق می شوند و به عنوان گوشت مصرفی انسان وارد بازار می شوند. قسمت دیگری وارد گله می شود و گله هایی که خارج می شوند جایگزین می شوند.

این فعال بخش خصوصی افزود: سو mis مدیریت جدی در تهیه و توزیع حیوانات به ویژه حیوانات سبک از سال 1996 آغاز شد ، در حالی که توزیع حیوانات از طریق سیستم بازار مشکلات گسترده ای را در این زمینه ایجاد کرده است.

قاضی گفت: مسئولان همه هشدارها و هشدارهای تولیدکنندگان ، فعالان بخش خصوصی و کارشناسان را نادیده گرفتند تا اینکه به وضعیت فعلی رسیدیم.

هزینه تولید هر کیلوگرم گوشت گوسفندی زنده به 4000 تن رسید

وی با اشاره به اینکه درصد مواد اولیه حیوانات اختصاص داده شده به حیوانات سبک کم است ، اظهار داشت: به همین دلیل کشاورزان مجبور شدند بیشتر مواد اولیه مورد نیاز خود را از جمله تولیدکنندگان هر کیلوگرم جو با تأیید شده تهیه کنند. نرخ 4 تومانی آنها از کیلویی 5 تا 6 هزار تومان خریدند و به جایی رسیدند که مجبور شدند گاو خود را بفروشند زیرا نمی توانند برای آنها غذا تهیه کنند.

قاضی با تأکید بر اینکه تولیدکنندگان ما عملاً ورشکسته شده اند ، افزود: هزینه تولید هر کیلوگرم گوشت گوسفندی زنده ، بسته به قیمت یونجه ، علوفه و دام بین 4 تا 3 هزار تن است.

بیشتر بخوانید  تعطیلی مدارس تهران فردا به علت آلودگی هوا (یکشنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۱) – ایران چطور

وی ادامه داد: قیمت خرید هر کیلوگرم گوسفند زنده از دامداران بین 25 تا 40 هزار تن است.

قاضی در واکنش به این استدلال كه ذبح گاو بیشتر نمایشی و جاسوسی برای افزایش قیمت شیر ​​خام است ، گفت: بحث در مورد ذبح گوسفند و بره چه ارتباطی با قیمت شیر ​​خام دارد؟ شیر گوسفند فقط در بعضی از استانها به یک پنیر تبدیل می شود و مقدار آن زیاد نیست ، در حالی که شیر گوسفند از قیمت کافی برخوردار نیست.

در نیمه دوم سال با کمبود دام و افزایش قیمت گوشت روبرو هستیم

وی با انتقاد از کار مسئولان در این زمینه ، افزود: افرادی که تصمیم گرفته اند و بدون توجه به وقایع ، واقعیت ها و الزامات بخش کشاورزی ، به ویژه دام ، تصمیمات و تخلفاتی را در داخل و خارج از بخش کشاورزی انجام داده اند ، باید امروز پاسخگو باشند. “

قاضی با بیان اینکه هر ساله ٣٠ درصد کل دام های سبک به بازار مصرف وارد می شوند ، گفت: امسال به دلیل کمبود دام تولیدکنندگان دام برای پروار و گوسفندهای لاغر که به وزن مناسب نرسیده بودند ، ذبح و کشت نشده بودند وارد بازار شد بنابراین ، در نیمه دوم سال با کمبود شدید دام و گوشت روبرو خواهیم شد و قیمت گوشت به شدت افزایش خواهد یافت.

دیدگاهتان را بنویسید