زنان برجسته نقاش مدرنیست چه کسانی هستند؟


در تاریخ هنر بسیار بوده است زنان نقاش و هنرمند آنها با آثار خود نقش مهم و تاثیرگذاری در تحول هنر مدرن داشتند. در میان این زنان هنرمند، نقش ده تن از این زنان بیش از سایرین بود که بسیاری از مورخان هنر و تاریخ دانان هنر بر اهمیت و تأثیرگذاری آنها اتفاق نظر دارند.

اخیرا نمایشگاهی برپا شده است عکس های هریت بکرنقاش نروژی که یکی از مهم ترین نقاشان مدرنیست اروپاست در برگن نروژ زندگی می کند. در این فرصت، در این مقاله به اختصار به معرفی این هنرمند مدرن و 9 زن نقاش و مجسمه ساز برجسته دیگر پرداخته ایم.

نقاشان و مجسمه سازان مشهور جهان

هریت بکر

زنان برجسته نقاش مدرنیست چه کسانی هستند؟

هریت بکر از زنان در گذشته هنر مدرن و نقاشی شمال اروپا و اسکاندیناوی. او خواهر آگاتا بکر، موسیقی‌دان معروف نروژی است و هر دو خواهر سهم قابل توجهی در توسعه هنر مدرن نروژ داشته‌اند. نقاشی های داخلی هریت بکر بسیار معروف است. قدرت آن در استفاده از رنگ و نور است.

هریت در نروژ، آلمان و فرانسه تحصیل کرد رنگ کنید پرداخت. او تحت تأثیر نقاشان امپرسیونیست قرار گرفت، اگرچه آثار او در رده‌های رئالیستی و گاهی طبیعت‌گرا طبقه‌بندی می‌شوند.

با تأسیس مدرسه هنر نروژ در سال 1889، او تأثیر عمیقی بر هنرمندان جوان نروژی از جمله ماری هاگ و هنریک لوند گذاشت.
«زیر چراغ» (1890) یکی از معروف ترین نقاشی های اوست که در آن دختر جوانی را در حال مطالعه زیر چراغ نشان می دهد. نور آبی غالب در تصویر فضایی افسرده و غم انگیز ایجاد می کند و بر تنهایی شبانه یک دختر جوان تاکید می کند.

لورا نایت

زنان برجسته نقاش مدرنیست چه کسانی هستند؟
لورا نایت، از جانب معروف ترین نقاش بریتانیایی در قرن بیستم است. او سربازان جنگ جهانی دوم و محاکمه نازی ها را در دادگاه نورنبرگ به تصویر کشید. لورا نایت تحت تأثیر نقاشان امپرسیونیست، بیشتر زنان بریتانیایی، از کولی تا اشراف را نقاشی کرد.

لورا نایت عکاس رسمی دولت بریتانیا در طول جنگ جهانی دوم بود و در سال 1946 به او این وظیفه داده شد که به طور رسمی در دادگاه جنایتکاران نازی شرکت کند و از آنها عکس بگیرد تا در تاریخ ثبت شود.

کار او که اکنون در موزه جنگ بریتانیا نگهداری می شود، دو ردیف هیئت منصفه آلمانی را نشان می دهد که در مقابل 21 مدافع و افسر آلمانی رژیم هیتلر نشسته اند. پشت سر آنها سربازان آمریکایی با کلاه سفید هستند.

بیشتر بخوانید  تاریخ دقیق روز ازدواج در تقویم سال ۹۸ چه روزی است ؟

جورجیا اوکیف

زنان برجسته نقاش مدرنیست چه کسانی هستند؟
جورجیا اوکیف از مهمترین زنان نقاش قرن بیستم این شهر به خاطر نقاشی های انتزاعی خود از طبیعت و بیابان های آمریکا شناخته شده است. کارهای اولیه او بیشتر انتزاعی هستند. بخش های شغلی او به نیویورک، هاوایی و نیومکزیکو تقسیم می شود.
اوکیف در سال 1966 به عنوان یکی از 50 عضو آکادمی علوم و هنر آمریکا انتخاب شد و در سال 1977 مدال آزادی ریاست جمهوری توسط رئیس جمهور جرالد فورد به او اعطا شد.

درست است

زنان برجسته نقاش مدرنیست چه کسانی هستند؟
درست است، نقاش و مجسمه ساز برجسته آلمانی، بی عدالتی ها، شرایط ناسالم انسانی و تراژدی دو جنگ ویرانگر جهانی را به تصویر می کشد.

او یکی از اولین نقاشانی است که قیام های دهقانی و مبارزات کارگران و زندگی سخت آنها را به تصویر کشیده است. مجموعه آثار او از جنگ های دهقانی آلمان در قرون وسطی علیه فئودال ها و کلیسا بسیار شناخته شده است.

او همچنین مجموعه ای به نام «بافندگان» را با الهام از نمایشنامه گرهارد هاپتمن در سال های 1892 تا 1896 ایجاد کرد که نامزد مدال طلا در نمایشگاه هنر برلین شد، اما امپراتور ویلهلم دوم با آن مخالفت کرد.

کلیچکو پسرش پیتر را در جنگ جهانی اول از دست داد. مجسمه «والدین داغدار» اثری است که او در غم فرزندش خلق کرده است.
با روی کار آمدن نازی ها در آلمان و آزار و اذیت هنرمندان و روشنفکران آلمانی، کلیچکو اخراج شد و آثارش در موزه ها و گالری ها جمع آوری شد، اما یکی از آثار او به نام “مادر و کودک” مورد استفاده نازی ها قرار گرفت. .
در سال 1942، Kluwitz پوستر معروف خود را نقاشی کرد: کودکان آلمانی گرسنه هستند، نان و جنگ دیگر هرگز. او در سال 1945، درست چند روز مانده به پایان جنگ درگذشت.

تامارا لمپیکا

زنان برجسته نقاش مدرنیست چه کسانی هستند؟
Tamara Olimpijka نقاش لهستانی نام اصلی او ماریا گروسکی است که بیشتر به خاطر خلق پرتره های اروتیک و فریبنده شهرت دارد.

بیشتر آثار تامارا انتزاعی هستند، اما در پرتره های او عناصر روایی نیز دیده می شود. او به جای قلم مو از کاردک استفاده کرد و به دلیل منحنی های ساده، رنگ های تند و گوشه های تیز، نقاشی هایش در سبک آرت دکو طبقه بندی می شوند.

تامارا تا سال 1925 آثارش را با نام و هویت مردانه امضا و به نمایش گذاشت. پس از مرگ او بسیار محبوب شد و بسیاری از هنرمندان جوان به مطالعه آثار او پرداختند و هنر او را کشف کردند. بر اساس زندگی هنری او نمایشنامه ها و فیلم های متعددی از جمله نمایشنامه «تامارا» اثر جان کریسانکو بر اساس برخورد تاریخی او با گابریل آنونچی ساخته شد.

بیشتر بخوانید  تصاویری زیبا از گل های زیبا سری 18

مدونا خواننده آمریکایی یکی از طرفداران این هنرمند است و از نقاشی های او در موزیک ویدیوهای خود استفاده کرده است.

فریدا کالو

زنان برجسته نقاش مدرنیست چه کسانی هستند؟

فریدا کالو یکی از مهم ترین و معروف ترین زنان هنرمند تاریخ معاصر است. او یک نقاش مدرن با گرایش های رادیکال بود و هنر او پیوند عمیقی با جامعه سنتی مکزیک در حال توسعه داشت. پست مدرنیستی که فروپاشی ساختارهای سنتی و افول فرهنگ بومی را مشاهده کرد و به شدت تحت تأثیر هنر سرخپوستان مکزیکی و نقاشی‌ها، ماسک‌ها و نمادهای آزتک قرار گرفت.

فریدا 47 سال با رنج زندگی کرده است و اگرچه نقاشی های او بیشتر پرتره و بدن شکنجه شده او را به تصویر می کشد، در عین حال نگاه انسانی و صادقانه او به جامعه مکزیک و سنت ها و آیین های بومی آن به شدت در آثارش منعکس شده است.

لویی بورژوا

زنان برجسته نقاش مدرنیست چه کسانی هستند؟
لویی بورژوا، نقاش و مجسمه ساز فرانسوی، او یکی از پیشگامان هنر مدرن قرن بیستم است. تنهایی، اضطراب و حسادت از مضامین آثار اوست. او که در پاریس در یک شهروند آمریکایی به دنیا آمد، تحت تأثیر هنرمندان سوررئالیست اروپایی قرار گرفت که پس از جنگ جهانی دوم به ایالات متحده مهاجرت کردند. مجموعه عنکبوت های او به ویژه مجسمه عنکبوت او به نام “ماما” شهرت جهانی دارد.

لوئیس درباره تجربیات دوران کودکی خود می گوید: «دوران کودکی من هنوز جادو، رمز و راز و درام خود را از دست نداده است.
او در بیست و یک سالگی مادرش را از دست داد. او با ناامیدی و درد خود را به رودخانه انداخت اما پدرش او را نجات داد.
مجموعه «سلول‌های» بورژوایی که او در سال 1993 طراحی کرد، مستقیماً به آسیب‌ها و ناامنی‌های دوران کودکی اشاره دارد که او را احاطه کرده بود.

الکساندرا اکستر

زنان برجسته نقاش مدرنیست چه کسانی هستند؟
الکساندرا اکستر، نقاش و طراح صحنه آوانگارد روسی-فرانسوی، Dr زنان هنرمندان برجسته قرن بیستم هستند که نقش مهمی در تکامل هنر آینده نگری و سازه گرایی ایفا کرد.

استودیوی نقاشی او در کیف محل زندگی روشنفکران و هنرمندان آوانگارد روسی مانند آنا آخماتووا و الیا آرنبورگ بود. او یکی از باتجربه‌ترین هنرمندان آوانگارد در روسیه از سال 1910 تا 1930 بود، اما او ایدئولوژی سازنده‌گرایان روسی را قبول نداشت که هنر می‌تواند به زندگی روزمره کمک کند.

بیشتر بخوانید  آدرس مراکز واکسیناسیون در کوهرنگ

پس از انقلاب سوسیالیستی اکتبر روسیه، او همراه با آوانگاردهای روسیه، خیابان ها و میادین کیف و اودسا را ​​به سبکی انتزاعی بر اساس ایده های انقلاب روسیه تزئین کرد. او در سال 1924 به فرانسه مهاجرت کرد و در آکادمی مدرن پاریس و تحصیلات شخصی خود با هنرمند سوررئالیست فرانسوی فرنان لجر تدریس کرد.

دوستی و آشنایی او با پابلو پیکاسو، ژرژ براک و گرترود اشتاین تأثیر زیادی بر نقاشی های او در این دوره گذاشت. از شاهکارهای او می توان به «لباس برای رومئو و ژولیت» و «کالیمک» اشاره کرد.

رمدیوس وارو

زنان برجسته نقاش مدرنیست چه کسانی هستند؟
رمدیوس وارون، نقاش سوررئالیست و آنارشیست اسپانیایی-مکزیکی یکی از مهم ترین و تاثیرگذارترین نقاشان مکزیکی است. برخی از منتقدان هنری از آثار او به عنوان تمثیلی پست مدرن استقبال کردند.

او در زمان سلطنت فرانکو در اسپانیا به پاریس گریخت و به حلقه سوررئالیست های فرانسوی پیوست. پس از اشغال فرانسه در جنگ جهانی دوم به مکزیک رفت و تا پایان عمر در تبعید زندگی کرد.

کار او اعتراضی است به به حاشیه راندن زنان توسط هنرمندان سوررئالیست مردسالار و زن ستیز که به اعتقاد او هرگز همکاران زن خود را هنرمند ندیده اند. «بافت رویاها»، «جنگ» و «بهشت گربه» از شاخص ترین آثار او هستند.

مارگارت تامپسون زوراک

زنان برجسته نقاش مدرنیست چه کسانی هستند؟
او یکی از اولین نقاشان فوویست و کوبیست آمریکایی بود. او یکی از مهم‌ترین چهره‌های جنبش مدرن در آمریکاست که نقش مهمی در معرفی سبک‌های کوبیسم و ​​فوویسم در این کشور داشت.

مارگارت او دانشگاه استنفورد را ترک کرد و به پاریس رفت تا در مدرسه پست امپرسیونیست آکادمی لا لاپی تحصیل کند.
او در پاریس با پیکاسو و گرترود اشتاین آشنا شد و با حمایت آنها اولین نمایشگاه خود را در سال 1910 در پاریس برگزار کرد.

او در سال 1912 درگذشت ویلیام زوراک، نقاش، مجسمه‌ساز و نویسنده آمریکایی متاهل. ویلیام زوراک با حمایت او نقش مهمی در موفقیت هنری مارگارت ایفا کرد. مارگارت پس از سفر به مصر، فلسطین، هند و ژاپن، سبک خود را تغییر داد و بیشتر به کوبیسم گرایش پیدا کرد. در اواخر عمر به خیاطی و طراحی پارچه روی آورد. او هنر صنایع دستی را به سطح هنری رساند.


دیدگاهتان را بنویسید