زمین مجانی به چه کسانی تعلق می گیرد + جزئیات



زمین مجانی چیست ؟




خبر خوش رستم قاسمی به بی‌مسکن‌ها در شهرهای کوچک: زمین مجانی می‌دهیم


وزیر راه و شهرسازی همچنین در خصوص مسکن و اجرای قانون جهش تولید که احداث چهارمیلیون واحد مسکونی برای چهار سال را در برنامه قرار داده است، اعلام کرد: احداث چهارمیلیون واحد مسکونی در چهار سال کار بزرگی است که با تشکیل اولین جلسه شورای عالی مسکن به ریاست رییس‌جمهور در خصوص آن سیاستگذاری و برنامه‌ریزی برای اجرایی شدن آن انجام شد.


وی توضیح داد: برای آنکه طبق زمانبندی به انجام کار برسیم و با توجه به اینکه ساخت مسکن حداقل به دو سال زمان نیاز دارد، نیاز است تا دوم میلیون واحد مسکونی آغاز شود.


قاسمی گفت: برای استان بوشهر هیچ محدودیتی وجود ندارد. به تمامی جوانان بوشهری و افرادی که در بوشهر صاحب خانه نشدندتوصیه می کنم تا حتما درسامانه وزارت راه و شهرسازی ثبت‌نام کنند.


وی با اشاره به اینکه برای دهک‌های پایین زمین‌های دولتی پیش‌بینی شده است، اعلام کرد: اصولا در شهرهای کوچک 40 درصد قیمت مسکن زمین است که مقرر شده در اجرای قانون جهش تولید بدون دریافت پول به مردم واگذار شود. تسهیلات بسیار مناسبی در قانون جهش تولید مسکن که مجلس مصوب و ابلاغ کرده، پیش‌بینی شده است. همچنین خدماتی است که دولت به رایگان در اختیار مردم قرار می هد.


قاسمی با اعلام این مطلب که سامانه به زودی راه‌اندازی می شود، گفت: موضوع جهش تولید مسکن متقاضی محور است با توجه به تجربه های دریافتی از مسکن مهر و مسکن ملی در مناطقی مسکن احداث خواهد شد که متقاضی واقعی وجود داشته باشد.

بیشتر بخوانید  6 عمل جراحی در روز برای شبیه شدن به ملانیا ترامپ


وی با اشاره به اینکه بخشی از ساخت مسکن به احداث واحدهای مسکونی روستایی تعلق دارد، گفت: تسهیلات بسیار مناسبی برای ساخت مسکن برنامه‌ریزی شده است و تمامی متقاضیان واقعی مسکن حتما در سامانه ثبت نام کنند تا با برنامه ریزی بتوانیم کار را آغاز کنیم.


۳۰ درصد جمعیت اجاره‌نشین‌ اند


خرداد سال گذشته معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: براساس آخرین آمار نفوس و مسکن در سال ۹۵ حدود ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار خانوار، معادل ۳۰.۷ درصد کل جمعیت ایران مستاجرند.


پنج سال از این آمار گذشته و تعداد خانوارهای کشور ۳۰ میلیون اعلام شده، حتی اگر همان ۳۰ درصد جمعیت مستاجر باشند، در حال حاضر ۹ میلیون خانوار کشور مستاجر هستند. کمسیون عمران مجلس نیز سال گذشته اعلام کرد که بازار مسکن سالانه به یک میلیون واحد مسکن نیاز دارد.


بنابراین افزایش قیمت مسکن از یک سو و ناامیدی مستاجران برای خانه‌دار شدن از سوی دیگر، بستر مناسبی را برای وعده‌های انتخاباتی نامزدهای ریاست‌جمهوری فراهم کرده است.


سعید محمد، کاندیدای ریاست جمهوری اعلام کرده که «اراضی ملی را رایگان در اختیار افرادی می‌گذاریم که قصد مشارکت در طرح‌های خانه‌دار کردن مردم داشته باشند.»


او گفته در طرح مسکن مهر بانک‌ها تامین مالی کردند به همین علت هم باعث افزایش پایه پولی و بالا رفتن نرخ تورم شد؛ اما برای طرحی که قرار است خودش اجرا کند می‌خواهد از نقدینگی مردم (سرمایه‌گذاران) استفاده کرد.


دیدگاهتان را بنویسید