زمینه های صادرات عسل در حوالی لارستان را فراهم کنید


حجت ایزدمهر در مورد موقعیت زنبورداری در لارستان وی به خبرنگار فارس گفت: برای آموزش و اشتغال زایی جوانان ، مرکز آموزش فنی حرفه ای کلاس زنبورداری را در این مرکز برگزار کرده است.

وی با تشریح مزایای برگزاری این کلاس ها افزود: با برگزاری کلاس زنبورداری در لارستان ضمن ایجاد اشتغال برای تعدادی از جوانان این شهرستان امکان تشکیل تعاونی زنبورداری در سطح شهر جهت ساماندهی زنبورداران منطقه فراهم شد. . “

رئیس مرکز فنی و حرفه ای لارستان تأکید کرد: با توجه به تمرکز شورای مهارت های لارستان بر لزوم ایجاد جدول قطر ، با توجه به نزدیک بودن بازی های جام جهانی در سال 2022 و با توجه به کیفیت بالای عسل در نزدیکی لارستان ، باید صادر شود.: برگزاری مسابقات جام جهانی قطر در سال 2022 شرایط مساعدی را برای صادرات آن به خارج از کشور ، به ویژه به قطر فراهم آورد.

همچنین رئیس اداره تعاون روستایی لارستان در مورد لزوم ایجاد تعاونی زنبورداری در لارستان گفت: 27 بخش تعاونی در بخش کشاورزی در لارستان وجود دارد و تعاونی های زنبورداری لارستان در سال 1400 تأسیس شده و امیدواریم بتوانیم خدمات بهتری را به زنبورداران در این شهرستان ارائه دهیم. منطقه. از صنعت زنبورداری در منطقه اطمینان حاصل کنید.

وی در خصوص اشتغال زایی و زنبورداری در مناطق محروم اظهار داشت: تعاون روستایی لارستان آمادگی خود را برای آموزش زنبورداری در مناطق محروم به ویژه مناطق تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی امام خمینی (ره) اعلام می کند ، به طوری که از طریق آموزش این افراد فرصت های شغلی را برای مردم فراهم می کند.

بیشتر بخوانید  سازمان بهداشت جهانی (WHO) عرضه واکسن تاج به اخبار ایران و ونزوئلا را مسدود می کند

در همین راستا مدیرعامل تعاونی زنبورداری “لارستان” با تأکید بر اینکه فرهنگ و دانش مردم منطقه با حرفه زنبورداری اذعان داشت: عسل در باغ های شهر و حتی در خانه ها و پشت بام و همچنین موجود است به عنوان وجود باغ های شهر در منطقه ، که تعداد آنها چندین هزار باغ است ، امیدواریم روزی فرا برسد که هر کشاورز بتواند حداقل یک کندو و عسل طبیعی پرورش دهد خانواده اطمینان حاصل کنید

مهدی مصدق با اشاره به اینکه با هماهنگی مرکز آموزش فنی و حرفه ای لارستان کلاس زنبورداری در این مرکز راه اندازی شده و تعداد زیادی از همشهریان در این کلاس شرکت کرده اند ، توضیح داد: در حال حاضر افراد زیادی در این زمینه فعالیت می کنند. ما در حال پیگیری برگزاری مجدد کلاس زنبورداری هستیم.

وی با بیان اینکه علاقه مندان می توانند با تماس با مرکز آموزش فنی حرفه ای لارستان در دوره های جدید این مرکز ثبت نام کنند ، خاطرنشان کرد: 6 محصول زنبور عسل به دست می آید که به ترتیب شامل ژله رویال ، سم زنبور و بره است. موم ، گرده ، عسل و موم ، بیشتر این محصولات خاصیت درمانی و ضد سرطانی دارند و در درمان بسیاری از بیماری های صعب العلاج مورد استفاده قرار می گیرند ، اما متأسفانه در ایران به دلیل کمبود دانش و اطلاعات ، بسیاری از مردم به استفاده از عسل راضی هستند ، که یکی از کم ارزش ترین محصولات زنبور است.

انتهای پیام


دیدگاهتان را بنویسید