زمستان بی‌سابقه‌ای در تولید و عرضه محصولات جدید ایران خودرو رقم می‌خورد



مهدی خطیبی در دیدار با رئیس هیئت مدیره ایدرو، تولید با تیراژ بالا و با شرایط پایدار و پایدار در ایران خودرو را به 700 هزار دستگاه، مونتاژ روزانه بیش از هزار دستگاه و مونتاژ یک دستگاه برشمرد. گردش مالی قابل توجه وانت ها

حتیبی در پاسخ به اظهارنظر برخی افراد مبنی بر محاسبه خودروهای تکمیل شده به عنوان تولید امسال، اظهار داشت: در بهمن ماه سال گذشته بیش از 82 هزار خودروی ناقص در پارکینگ ها پارک شده بود و امسال نیز با 60 هزار خودروی ناقص آغاز شد. کادم توضیح داد: تولید کامل امسال نسبت به تولید کامل پارسال است در حالی که آمار سال گذشته نیز حاکی از انتقال 39 هزار خودروی ناقص از سال قبل به سال گذشته است.

مدیرعامل ایران خودرو این تصور را که به راحتی می توان یک خودروی ناقص را در مقایسه با تولید کامل به پایان رساند، نادرست خواند و گفت: تکمیل بسیاری از محصولات ناقص به ویژه در سایت تولید تبریز به دلیل حساسیت موضوع کیفیت با مشکلات زیادی همراه است. .

وی با اشاره به اظهارات وزیر امنیت مبنی بر کاهش 15 درصدی قیمت خودرو با قیمت های ثابت در سال 1400، تصریح کرد: افزایش قیمت مواد اولیه و نهاده های تولید 6900 میلیارد تومان و دستمزد در صورت قیمت 1400 ثابت تلقی می شود، ایران خودرو در سال جاری اقتصادی تر از سال 1400 44 درصد مدیریت شده است.

وی افزود: حتی اگر هزینه های مواد اولیه و دستمزد محاسبه نشود، با بیش از 14 درصد ایران خودرو به لحاظ اقتصادی مدیریت می کنیم که این امر ناشی از صرفه جویی بیش از 2100 میلیارد تومانی با انتقال مستقیم و 8200 میلیارد تومانی با تغییر است. ترکیب تولید

بیشتر بخوانید  اصلاً صادرات سیب زمینی به ترکمنستان نداریم که برگشت بخورد

مدیرعامل ایران خودرو نیز با اشاره به تعهدات مقرر اظهار داشت: اگر نسبت تاخیر را با برنامه تولید سال مقایسه کنیم ارقام قابل توجهی به دست می آید که نشان دهنده مدیریت اقتصادی گروه است.

وی با انتقاد از قیمت های دستوری گفت: در حالی که ایران خودرو بیش از 50 درصد از بازار را در اختیار دارد، سهم آن از نقدینگی حاصل از فروش تنها 39 درصد است.

خطیبی افزایش قیمت بازار به دلیل عرضه در بورس کالا را غیرواقعی خواند و گفت: افزایش قیمت ها به دلایل دیگری از جمله تغییرات شاخص های کلان اقتصادی بوده است.

وی در حوزه توسعه محصول نیز اظهار داشت: در پروژه TF21 با تعیین زمان 18 ماهه از مرحله طراحی تا تجاری سازی محصول و با توجه به استفاده از تجهیزات، رکورد جدیدی را به ثبت خواهیم رساند. برخی از خطوط فعلی و قدیمی، صرفه جویی قابل توجهی در زمینه تجهیزات خط تولید خواهیم داشت.

خطیبی از ساخت و ارسال نمونه صنعتی ریرا برای آزمایش های مختلف خبر داد و گفت: این محصول که طراحی آن برای تولید نسخه الکتریکی نیز در نظر گرفته شده است، در زمان توافق شده یعنی اواسط سال جاری به بازار عرضه می شود. سال آینده. .

وی همچنین از رونمایی از خط تولید موتور ارتقا یافته برای هفته آینده خبر داد و گفت: به زودی دو محصول دیگر با همکاری شرکای خارجی گروه صنعتی ایران خودرو به سبد محصولات این مجموعه اضافه می شود.

خطیبی اضافه کرد: در توسعه برق و الکترونیک هدف این است که ایران خودرو پس از سال ها کارفرما شود و به این ترتیب طرح نقشه به ایران خودرو بازگردد.

بیشتر بخوانید  قرارداد دی لورنزو با ناپولی تمدید شد

وی صادرات امسال را دارای دو شاخص مهم دانست و از بازگشت به بازارهای گذشته خبر داد و گفت: در حال حاضر صادرات ایران خودرو زیانده نیست، نحوه محاسبه بهای تمام شده بازنگری شده و الزام به پرداخت و دریافت وجه است. همچنین مشخص است و صادرات کاملا مقرون به صرفه است، با تجربه رشد سه برابری در زمینه صادرات قطعات ریخته گری داریم.

دیدگاهتان را بنویسید