زمان پرداخت یارانه پولی دی ماه 1400 اعلام شد / میزان این یارانه چقدر است؟



به گزارش سلام نو به نقل از تجارت نیوز، یکصد و سی و یکمین مرحله یارانه با نرخ قدیم ارز روز دوشنبه 20 دی ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود. پس چه زمانی باید یارانه های جدید پرداخت شود؟

پس از یارانه مادام العمر، فردا (دوشنبه) یارانه نقدی 45 هزار و 500 تومانی به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود و علیرغم اعلام اولیه، یارانه جدید که احتمالا بین 90 تا 126 هزار تومان است. پرداخت نشده است. دی و بهمن ماه به تعویق می افتد و منابع پرداخت این یارانه باید از محل حذف 4200 تومان باشد که هنوز اتفاق نیفتاده است.

از سال 1389، سال‌هاست که هر بیستم ماه، 45 هزار و 500 تومان یارانه نقدی به حساب میلیون‌ها ایرانی واریز می‌شود که به 78 میلیون در ماه می‌رسد. از آبان ماه سال 1388 با افزایش قیمت بنزین، یارانه جدیدی به نام کمک معیشتی در چرخه یارانه ها در ایران وارد شد و هر دهم ماه مبلغ متفاوتی با توجه به تعداد خانوار پرداخت می شود.

اما در ماه‌های اخیر که دولت برنامه خود را برای بهبود یارانه‌های پنهان برجسته کرده و بحث لغو ارز 4200 تومانی مطرح شده است، چند منبع دولتی از پرداخت نقدی یارانه جدید در ازای حذف آن خبر داده‌اند.

میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز حمایت مالی را بین 90 تا حدود 120 هزار تومان عنوان کرد. یارانه پولی در ابتدای دی ماه اعلام شد و گفته شد یارانه جدید دو برابر می شود، اما مشخصاً زمان تصویب نشد و کندوزی، وزیر اقتصاد، یارانه را رد نکرد، اما زمان بندی را تایید نکرد.

بیشتر بخوانید  گرم شدن کره زمین به معنی گسترش مالاریا است - خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

رصدها نشان داد که دولت قصد دارد بین 90 تا 126 هزار تومان یارانه جدید برای مشترکان معیشتی حدود 60 میلیون نفر بپردازد که برای 30 میلیون نفر 306 هزار تومان و برای 30 میلیون نفر دیگر 126 هزار تومان است. .

البته گفته می شد یارانه جدید به همراه یارانه مادام العمر پرداخت می شود، اما در زمان واریز مشخص شد که خبری از این یارانه نیست، اما پیشنهاد شد این یارانه بررسی و پرداخت شود. پایان ماه.تومانا همچنین نشان می دهد که پرداخت به همان میزان نقدی محدود شده و یارانه جدید پرداخت نمی شود.

بر این اساس، از آنجایی که یارانه جدید برای مشمولان معیشتی در نظر گرفته شده است، احتمالاً همزمان با همان سپرده پرداخت می شود که متعاقباً نشان می دهد که این پرداخت در آینده امکان پذیر است.

اما نکته قابل توجه این است که پرداخت یارانه جدید باید از منابع ناشی از حذف ارز 4200 باشد که ظاهرا هنوز حذف نشده است و احتمالا با پرداخت این یارانه و حذف 4200 تومان. واحد پول. باید شروع شود

دیدگاهتان را بنویسید