زمان واریز یارانه مالی شهریور 1401 مشخص شد + مبلغ جدید یارانه چقدر است؟



دولت جزئیاتی از تاریخ پرداخت یارانه مرحله 138 (شهریور 1401) اعلام نکرده است. اما بررسی های ما نشان می دهد که دولت معمولا هر 20 ماه یکبار یارانه نقدی به سرپرستان خانوار واریز می کند. در این مرحله احتمالا طی هفته آینده مشمولان یارانه باید منتظر دریافت یارانه 300 و 400 هزار تومانی باشند.

در این بین برخی رسانه ها مدعی هستند در این مرحله یارانه دو ماهه به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود. اما دولت هنوز در این مورد اظهار نظر نکرده و بعید است در شرایط عجیب اقتصادی دولت سپرده گذاری دو مرحله ای انجام دهد.

دولت طرح «مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها» را از 30 اردیبهشت ماه جاری آغاز کرد. با اصلاح نظام پرداخت یارانه، یارانه جدید به 72 میلیون نفر (23 میلیون خانوار) ​​پرداخت شد که برای سه دهک اول 400 هزار تومان و برای دهک های چهارم تا نهم 300 هزار تومان بود.

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که از ابتدای اجرای طرح وظیفه تعیین وضعیت اقتصادی خانوارها و عشریه آنها را بر عهده داشت، سامانه ثبت اعتراض شهروندان به دادن عشریه را اعلام کرد و سازمان هدفمندسازی یارانه ها نیز به این موضوع پرداخت. امکان ثبت نام بازماندگان البته وزارت حمایت اجتماعی هنوز نتیجه بررسی اعتراضات را اعلام نکرده است. / برنا

بیشتر بخوانید  معاون سیاسی وزیر کشور منصوب شد

دیدگاهتان را بنویسید