مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

زمان واریز مابه التفاوت دریافتی مستمری بگیران

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


دلگرم به نقل از ایسنا: مدیرکل سازمان نظام وظیفه از آغاز پرداخت مابه التفاوت افزایش حقوق بازنشستگان از پنجم و ششم خرداد ماه خبر داد و گفت: معوقات فروردین و اردیبهشت ماه تا دو ماه آینده تسویه می شود.

میرهاشم موسوی با حضور در شبکه خبر سیما به تشریح مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی پرداخت و اظهار داشت: قانون افزایش حقوق بازنشستگان را داریم و باید میزان افزایش حقوق را برای مستمری بگیران پیشنهاد کنیم. هیات دولت به استناد مواد 96 و 111 قانون بیمه تامین اجتماعی. در اصل 96 بر افزایش مستمری بر اساس هزینه زندگی تاکید شده است و در اصل 111 تاکید شده است که حداقل مستمری نباید کمتر از حداقل دستمزد کارگران باشد تا حداقل سطح موجودی با دسترسی عادلانه به مستمری بگیران حفظ شود.

وی افزود: پیشنهاد ما حفظ همان حداقلی بود که با مصوبه دولت تعیین شد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه ابلاغیه هیات وزیران دارای چندین سطح افزایش است، گفت: در سطح اول 57.4 درصد افزایش در سال جدید برای حداقل حقوق بگیران و مستمری بگیران حداقل حقوق و دستمزد خواهیم داشت. -حداقل دستمزد البته درآمدهای پایین می تواند بیشتر و بیشتر از 57.4 درصد باشد زیرا در مصوبه دولت حداقل حقوق نباید کمتر از پنج میلیون و 580 هزار تومان باشد.

موسوی ادامه داد: حداقل دستمزد را 57 درصد در سطح درآمد افزایش می دهیم که شامل تسهیلات مسکن و غیره می شود. اگر درآمد کمتر باشد، افزایش بیشتر خواهد بود. از آن منظر ممکن است افزایش برای برخی افراد کمتر از این مقدار باشد، اما به طور میانگین برآورد ما این است که حداقل 51 درصد افزایش داشته باشیم. به این مبلغ حقوق خانواده و اولاد اضافه می شود و برآورد ما این است که حداقل حقوق یک مستمری بگیر با دو فرزند حدود شش میلیون و 200 هزار تومان باشد.

بیشتر بخوانید  نگاه کنید/ جنجال در هواپیما با حضور دو بازیگر مشهور ایرانی!

وی با بیان اینکه سطح بعدی آیین نامه مربوط به افرادی است که بالاتر از حداقل دستمزد تا سقف 10 میلیون تومان حقوق دریافت می کنند، گفت: حقوق این افراد 10 درصد افزایش می یابد و علاوه بر آن 650 هزار تومان مقرر در قانون تعیین شده است. عنوان دستمزد روزانه که تخمین می زنیم حقوق افراد این دسته حدود 20 درصد است در حال افزایش است. آن مبلغ ثابت 650 هزار تومان، حقوق تا 10 میلیون تومان را پوشش می دهد، مثلاً اگر فردی با 10 درصد افزایش 9 میلیون دریافت کند، حقوقش به 9 میلیون و 900 هزار تومان می رسد و 100 هزار تومان دیگر به آن اضافه می شود. به 10 میلیون تومان برسد. برای پر کردن برای آخرین تراز و حقوق بالای 10 میلیون تومان 10 درصد افزایش در نظر گرفته شد.

مدیرکل سازمان نظام وظیفه با اشاره به اینکه حدود 70 درصد از مستمری بگیران ما حداقل دستمزد و زیر حداقل دستمزد هستند و افزایش 57.4 درصدی افزایش خوبی برای این قشر است، خاطرنشان کرد: در اسفند ماه سال 1400 چهار میلیون تومان اخذ شد. این رقم به حدود پنج میلیون و 900 هزار تومان رسید.

موسوی افزود: البته علاوه بر اینها، هیات طلبکاران باید حق عائله مندی و حق اولاد را تایید کنند و پس از انتشار این مبالغ، آن موارد اضافی نیز بر احکام اعمال می شود.

وی با بیان اینکه این مصوبه بر اساس اصل 96 باید بتواند هزینه های زندگی را که معیاری برای سنجش نرخ تورم است، پوشش دهد و این افزایش متناسب با نرخ تورم صورت می گرفت، گفت: معتقدیم: که تا جایی که می توانیم در زمینه تامین وجود عزیزان بازنشسته در تمامی سطوح درآمدی اقدام کنیم، اقدام کنیم اما نیازهای صندوق و محاسبات بیمه ای در میان است و با توجه به شرایطی که داریم ممکن است وضعیت ما تا حدودی باشد. سایه دار اما در کل طرفدار شرایط حقوقی مطلوب تری برای بازنشستگان هستیم.

بیشتر بخوانید  احتمال وقوع سیل در کدام استان‌ها وجود دارد؟

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: وضعیت صندوق تامین اجتماعی در زمان واگذاری از دولت قبل مشخص بود. 90 هزار میلیارد تومان به دلیل کمبود بودجه به بانک بدهی داشتیم. از ابتدا تاکید من بر عدم استقراض از بانک برای تامین حقوق بود. این اقدام در حال اجراست و ما از بانک تقاضای استقراض نکردیم.

موسوی افزود: در سال 1400 فقط در اولین ماه حضورم در سازمان باید رقمی از بانک وام می گرفتیم اما بعد از آن اصرار داشتیم که از بانک وام نگیریم. مگر در شرایط بحرانی که فعلاً اینطور نیست. دولت 73 هزار میلیارد تومان از بدهی خود را به ما پرداخت تا بتوانیم بخشی از بدهی بانک را پرداخت کنیم.

وی درباره زمان پرداخت معوقات گفت: اجرای نرم افزاری تصمیمات جدید فرآیند پیچیده ای است و انتظار داریم چهار تا پنج روز طول بکشد. مبنای ما این است که از آنجایی که پرداخت ما از بیستم ماه به ترتیب حروف الفبا شروع می شود، طبق روال عادی قبلی، درآمد هورداد را پرداخت می کنیم و تخمین می زنیم که واریز اولین مابه التفاوت مربوط به هورداد را از تاریخ 25 و 26 شروع کنیم. هورداد و برای فروردین و اردیبهشت تا دو ماه آینده حل می شود.

مدیرعامل سازمان بیمه های اجتماعی درباره توسعه بیمه همگانی گفت: امروز حدود 73 درصد جامعه از بیمه اجتماعی بهره مند هستند که از این میزان حدود 52 درصد در حوزه بیمه اجتماعی است و یکی از رویکردهای ما اصولی است. 29 قانون اساسی برای توسعه بیمه همگانی بر این اساس در 6 ماهه دوم سال گذشته حدود 700 هزار نفر را بیمه کردیم که بخشی از آن در قالب بیمه خانواده کاسکو ایرانیان است و این کار را ادامه خواهیم داد. طرح.

بیشتر بخوانید  جزئیات پخش سریال رمضانی 99


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *