مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

زمان واریز سود 600 هزار سهم تومان پراوده / جزئیات اعلام شد

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم، رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: سود سهام عدالت در سال 99 تا پایان امسال به حساب سهامداران واریز می شود و رقم محاسبه شده برای هر نفر حدود 600 هزار تومان است.

قربان زاده به آخرین وضعیت پرداخت سود در سال 99، سهم عدالت روی حساب سهامداران اشاره کرد و گفت: رقم نهایی کل و زمان واریز آن تاکنون مشخص شده است.

وی افزود: بر اساس محاسبات انجام شده احتمالا تا پایان سال حدود 600 هزار تومان به حساب هر سهامدار واریز می شود.

قربانزاده گفت: 49 میلیون سهامدار که اقدامات عدالتخواهانه دارند، پس از ابلاغ رهبر معظم انقلاب و آیین نامه شورای عالی بورس، توانستند بین روش مدیریت مستقیم و غیرمستقیم یکی را انتخاب کنند.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: پس از انتخاب روش مدیریت، سهامداران مستقیم خود سهامدار شرکت های سرمایه گذاری و سهامداران غیرمستقیم سهامدار شرکت های سرمایه گذاری استانی شدند.

وی گفت: شرکت های سرمایه گذاری دارای سهام عدالت به دو دسته شرکت های بورسی و غیر بورسی تقسیم می شوند که شرکت های بورسی دارای 36 شرکت بورسی و شرکت های بورسی 13 شرکت هستند.

قربان زاده افزود: سود سال 99 سهام قانونی شرکت های غیر بورسی حدود 2800 میلیارد تومان و سود شرکت های بورسی حدود 29200 میلیارد تومان است.

رئیس سازمان خصوصی سازی ادامه داد: مجموع سود دو شرکت بورسی و غیر بورسی حدود 31 هزار میلیارد تومان است که باید بین 49 میلیون سهامدار تقسیم شود که بر این اساس احتمالاً تا پایان سال حدود 600 هزار تومان به هر سهامدار پرداخت می شود. امسال.

بیشتر بخوانید  تاج در جهان / بیش از بیماران از 185 میلیون + جدول شیفت - اخبار پزشکی - اخبار اجتماعی تسنیم

وی با اشاره به اینکه مجموع سود شرکت های بورسی و غیر بورسی نسبت به سال 98 حدود سه برابر افزایش یافته است، افزود: کل سود سال 98 که در سال گذشته به سهامداران پرداخت شد، حدود 9.55 میلیارد تن بوده که امسال است. این رقم به بیش از 31 هزار میلیارد تومان رسید.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: کارگروهی برای تعیین تکلیف مشارکت قوه قضائیه زیر نظر شورای عالی بورس تشکیل شده که نمایندگان سازمان خصوصی سازی، سازمان ها در آن تشکیل شده اند. تبادل همچنین اوراق بهادار، اتاق تعاون، وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی، نهادهای نظارتی و مرکز اقدام عدالت.

وی افزود: در این کارگروه تلاش داریم تا جزئیات نحوه پرداخت سود سهامداران غیرمستقیم را مشخص کرده و قوانین آن را رعایت کنیم تا سهامداران آن در اسرع وقت به سود مطلوب دست یابند.

توزیع مابقی سود سال 98 توسط سازمان خصوصی سازی به سهام عدالت ادامه دارد

وی همچنین درباره زمان باقیمانده پرداخت سود سهام در سال 98 به حساب کاربران گفت: برخی شرکت های بزرگ مانند دخانیات، مخابرات و… عدم واریز سود به طور کامل در سال های گذشته، سازمان خصوصی سازی موظف به نظارت است. شرکت ها و با اعمال شرایط قانونی باقی مانده سود سال گذشته را در اسرع وقت پرداخت کنند.

قربان زاده گفت: با این شرکت ها برخورد قانونی کرده و ماده 48 قانون محاسبات عمومی را در مورد این شرکت ها اعمال کرده ایم. در نتیجه دیگر امکان ثبت صورتجلسات برای آنها وجود ندارد و این شرکت ها باید معوقات خود را در اسرع وقت پرداخت کنند. “

بیشتر بخوانید  شروط «ترخیص» فرزندان تحت سرپرستی بهزیستی چیست؟

رئیس سازمان خصوصی سازی افزود: در حال حاضر در حال مذاکره با هیات مدیره این دو شرکت بزرگ هستیم تا بتوانیم معوقات را در قالب دریافت سود از بانک پرداخت کنیم اما زمان دقیق پرداخت این سود مشخص شده است. هنوز اعلام نشده است.”

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *