زمان واریز سود سهام عدالت



بر اساس گزارش ها شمانیوز: محسن خدابخشی، مدیر نظارت بر بورس ها و ناشران گفت: از 7 شرکتی که به قوه قضائیه اعلام سود نکردند، اکنون تنها دو شرکت مخابرات و سیمان دشتستان سودی پرداخت نکرده اند که رفع می شود.

هدابخشی می گوید: طبق نظارت های انجام شده در این هفته سایر شرکت هایی که بخشی از سود را پرداخت کرده اند نیز تمامی سود را پرداخت خواهند کرد و سود سهامداران عدالت نیز تا پایان هفته جاری واریز می شود.

به گفته وزیر اقتصاد و دارایی، به صاحبان سهام عدالت 530 هزار تومان، 550 هزار تومان و به صاحبان سهام عدالت یک میلیون، حدود یک میلیون تومان پرداخت می شود.

مدیر بورس و ناشران در گفت و گو با پایگاه خبری 21 گفت: سرمایه گذاران در خرید و فروش سهام باید ارزش سهام شرکت را بررسی کنند و تحت تاثیر مظنه آن قرار نگیرند.

به گفته خدابخشی، از 15 فروردین 1401، عمق نمایش سفارشات از 5 استناد به 20 استناد افزایش می یابد.

هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار در راستای رسیدگی به موضوعات مطرح شده در جلسه با رئیس کل دادگستری، فهرست عمق مظنه (سفارش خرید و فروش) را برای کلیه معامله گران بررسی و تصمیم به افشای کلیه معامله گران گرفت. نقل قول ها

سود سهام چه کسانی به طور کامل پرداخت نشده است؟

قرار بود سود سهام عدالت از هفته سوم اسفندماه به مشمولان عدالت واریز شود. اما پرداخت این سود مشروط به واریز سود سهام عدالت توسط شرکت ها به حساب شرکت سپرده گذاری مرکزی بوده که هنوز واریز نشده است.

بیشتر بخوانید  94 نفر مشکوک به بستری کرونر در بیمارستان های کوم / 2 نفر فوت کردند - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

بنابراین زمان دقیق واریز سود سهام عدالت مشخص نیست. اما اکنون وزیر اقتصاد اعلام کرده است که پرداخت سود سهام عدالت سال ۹۹ باید از ۲۱ اسفند آغاز شود. اما به گزارش ایرنا، هنوز سود هفت شرکت واریز نشده است.

به همین دلیل به نظر می رسد پرداخت سود در تاریخ 21 اسفندماه تعیین شده و کل سود واریز شده به حساب شرکت سپرده گذاری مرکزی به حساب صاحبان سهام عدالت واریز و مابقی واریز خواهد شد. به حساب های کاربران بر این اساس می توان گفت کسانی که به عدالت اعمال می پردازند از 21 اسفند می توانند انتظار سود سهام را داشته باشند اما نه به طور کامل!

پرداخت چند مرحله ای سود سهام موضوع جدیدی برای سهامداران نیست. سال گذشته سود سال 98 در چند مرحله پرداخت شد و حتی یک قسمت از این سود نقدی و بخشی دیگر به صورت نقدی و به صورت سهام در اختیار شهروندان قرار گرفت.

سود سهام چه کسانی به طور کامل پرداخت نشده است؟

بر اساس اعلام ثبت مرکزی، از 36 شرکت قانونی بورسی، 7 شرکت هنوز 99 سود قانونی را واریز نکرده اند. حدود 7 ماه از مهلت قانونی پرداخت سود می گذرد.

مخابرات، گروه صنعتی مپنا و صنایع سیمان دشتستان سه شرکتی هستند که هنوز مبلغی به حساب شرکت سپرده گذاری مرکزی واریز نکرده اند. فولاد مبارکه اصفهان، پالایش نفت بندرعباس، فولاد خوزستان و پالایش نفت تبریز نیز تنها بخشی از سود سهام خود را به حساب شرکت سپرده گذاری مرکزی واریز کردند.

به همین دلیل می توان گفت افرادی که سهامدار این هفت شرکت هستند نباید منتظر دریافت سود کامل باشند. اما سایر صاحبان سرمایه می توانند به کسب سود کامل امیدوار باشند.

بیشتر بخوانید  ارائه مثبت وزارت بهداشت در مورد واکسیناسیون عمومی / نیاز به حضور دولت همراه با وزارت بهداشت

دیدگاهتان را بنویسید