زمان واریز سود سهام عدالت متوفیان



بر اساس گزارش ها شمانیوز: سود سهام متوفی هنوز پرداخت نشده است و وراث متوفی همچنان باید منتظر دریافت سود سهام متوفی باشند. این در حالی است که برخی بیش از دو سال است که منتظر دریافت سهام عدالت برای متوفیان هستند.

مدیر سامانه مرکزی تسویه و پرداخت سپرده ها تابستان امسال گفت: با همکاری قوه قضائیه سامانه واگذاری سهام قانونی متوفیان به وراث ایجاد می شود. پس از راه اندازی این سامانه و واگذاری سهام عدالت به وراث می توانند سود سهام عدالت را دریافت کنند.

چهار ماه از آن وعده می گذرد و به نظر می رسد هنوز سامانه راه اندازی نشده و امسال نیز سود سهام عدالت پرداخت نمی شود.

نحوه دریافت سود سهام عدالت برای متوفی

اما روند دریافت سود سهام عدالت برای متوفی چگونه است؟ متوفیان مشمول سهم حقوقی حدود 3 میلیون نفر هستند و سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار اعلام کرد که وراث بر اساس سهمی که در قوه قضائیه دارند، معوقات پرداخت می شود.

اما وراث این افراد ابتدا باید نسبت به انحصار وراث اقدام کنند. این افراد در مرحله بعدی باید منتظر راه اندازی «سامانه توزیع الکترونیکی سود سهام متوفیان» باشند.

در صورت راه اندازی این سامانه، سهام عدالت و سود آن به حساب وراث متوفی واریز می شود. اما با توجه به اینکه این سامانه هنوز راه اندازی نشده است، سود سهام سال 99 به حساب وراث متوفی واریز نمی شود.

زمان پرداخت سود سهام در سرمایه است

بیشتر بخوانید  صفحه نخست روزنامه‌های چهارشنبه 20 مرداد ماه

بر اساس وعده های داده شده طی چند روز آینده سود سال 99 به حساب مالکان واریز می شود. بر اساس آخرین محاسبات، سود سهام عدالت در سال 1399 حدود 550 هزار تومان است. اما این مبلغ بستگی به مبلغی دارد که شرکت های سرمایه گذاری به حساب شرکت سپرده گذاری مرکزی واریز می کنند.

سود سهام عدالت در چند مرحله پرداخت می شود؟ اگر شرکت‌های سرمایه‌گذاری‌شده سود سهام خود را به موقع پرداخت کنند، سود سهام در یک مرحله پرداخت می‌شود، اما در صورت متفاوت بودن، صاحبان سود سهام عدالت در چند مرحله سود دریافت می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید