مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

زمان واریز سود سهام عدالت اعلام شد

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



آنچه دیگران می خوانند:

عدالت تقسیم می کند نوعی یارانه است. هدف عدالت تقسیم می کند تامین عدالت اجتماعی عدالت تقسیم می کند با هدف خصوصی سازی و واگذاری سهام شرکت های دولتی به اقشار کم درآمد از دولت نهم اجرا شد. سه تصمیم جدید در مورد عدالت تقسیم می کند به دست آمد. در زیر تصمیمات اتخاذ شده در مورد سهام عدالت را می خوانید.

روز یکشنبه 21 تیرماه، پژمان حدادی، دستیار رئیس سازمان بورس در امور دارایی اعلام کرد که سازمان خصوصی سازی با همکاری سود، سود سهام تملکی را در پایان شهریور ماه سال جاری از محل سود پرداخت خواهد کرد. سود شرکت های غیر پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار. با شرکت سپرده گذاری

در اینجا مهم است که همه سود به سهام عدالت پرداخت نمی شود، بلکه در ابتدا بخشی از این پول صرف افزایش سرمایه شرکت می شود و مابقی واریز می شود.

روابط عمومی شرکت سپرده گذاری مرکزی به تجارت نیوز می گوید: سود سهام 49 میلیون نفر از سهامداران (کلیه سهامداران عدالت) در نیمه دوم شهریور ماه واریز شود.

از سوی دیگر، شورای عالی بورس به سازمان خصوصی‌سازی اجازه داد تا به درخواست شرکت‌های غیرسهامی که در سهام عدالت سرمایه‌گذاری می‌کنند، اقدامات لازم را در خصوص افزایش سرمایه انجام دهد.

پرداخت سود سهام می تواند در وهله اول نقدینگی بازار سهام و در مرحله دوم نقدینگی بازار سهام را افزایش دهد. از سوی دیگر نقدینگی ناشی از پرداخت سود می تواند وارد معاملات بازار سرمایه شود.

بیشتر بخوانید  مقام یمنی امارات را به حمله علیه مراکز نظامی و اقتصادی تهدید کرد

تخصیص سهام عدالت به بازماندگان

مشاور رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در ادامه به بازماندگان این اقدامات اشاره کرد و گفت: افرادی که اکنون تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی هستند. اما از عدالت بهره ای نبردند; آنها جزو بازماندگان محسوب می شوند و در ابتدا باید به این افراد سهمی از سرمایه داده شود.

وی بیان کرد: باید از بقیه افراد برای گرفتن سهم از سرمایه تحقیق و تفحص شود و شناسایی این گروه ها نیازمند بررسی سازمان خصوصی سازی و مجلس است.

حدادی تاکید کرد: با توجه به اینکه شرکت های سهامی خاص شرکت های استراتژیک محسوب می شوند و فعالیت و سودآوری آنها روز به روز در حال بهبود و افزایش است. پس مردم باید مراقب آن باشند.

پیمان حدادی با تاکید بر اینکه شرکت سپرده گذاری به طور منظم سهم سرمایه متوفی را تعیین می کند، اظهار داشت: در مرحله اول باید ارتباطی بین شرکت سپرده گذاری مرکزی و قوه قضاییه ایجاد شود تا این شرکت بتواند تصمیمات را رعایت کند. اندام ها قوه قضاییه در رابطه با تعیین وراث دسترسی دارد تا این شرکت بتواند داده های مورد نیاز را از این تصمیمات استخراج کند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر شرکت سپرده گذاری مرکزی در حال آماده سازی سامانه تعیین سهام مالکیت متوفیان است و قطعا این فرآیندها تا پایان شهریور ماه سال جاری به پایان می رسد.

بر اساس این گزارش از 49 میلیون نفر مشمول سهام عدالت حدود سه میلیون نفر فوت کردند اما در این سال ها امکان واگذاری سهام متوفیان به وراث وجود نداشت. البته بارها مسئولان چه در دولت فعلی و چه در دولت قبلی قول واگذاری این سهام را داده بودند اما تاکنون این اتفاق نیفتاده است. البته لازم به ذکر است سود سالیانه واریز شده برای سایر ذی نفعان طی این سالها برای متوفی محفوظ است و به محض تعیین تکلیف به حساب ورثه واریز می شود.

بیشتر بخوانید  دانلود قسمت 8 فصل 2 سریال Queen Beggars با لینک مستقیم

برآوردها نشان می دهد 21 میلیون نفر بر اساس تعاریف قانونی مشمول سهام عدالت هستند که هنوز سهمی دریافت نکرده اند. تخصیص سهام با هدف کمک به 6 دهک پایین درآمدی جامعه که از سطح درآمد پایین تری برخوردار هستند انجام شد، اما با بررسی های انجام شده نه تنها این هدف محقق نشد، بلکه بسیاری از ذینفعان واقعی نیز به این هدف رسیدند. از دریافت سهام باقی ماندند، اما در عوض سهمی از سرمایه به جای فقرا به فقرا داده شد. طیف گسترده ای از غنی داده شده است.

گزارش‌های آماری وزارت کار بر اساس داده‌های پایگاه مددکاری اجتماعی ایران نشان می‌دهد که ۲۸ درصد از افراد تحت پوشش مددکاری اجتماعی یعنی یک میلیون نفر، فاقد مالکیت هستند. این آمار بیشتر مربوط به افراد تحت پوشش کمیته امداد است. 21 درصد افراد تحت پوشش کمیته امداد یعنی 2 میلیون نفر سهمی از سرمایه ندارند.

بر اساس داده‌های پایگاه اطلاع رسانی بهزیستی ایران، 42 درصد یا 21 میلیون نفر از دهک‌های 1 تا 6 که گروه‌های هدف سهام عدالت بودند، فاقد سهام هستند، اما از سوی دیگر، 10 میلیون نفر از پردرآمدترین گروه در این شرکت در سرمایه سهم دارد.

در بین این افراد 3 میلیون نفر تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند که سهم خود را از عدالت دریافت نکرده اند. این انحراف از اهداف واقعی کمک‌های سهام عدالت در حالی رخ داد که تعداد زیادی از افراد ثروتمند از دهک‌های هفتم تا دهم سهام عدالت دریافت کردند که جزو گروه‌های هدف طرح یارانه سهام نبودند. این انحرافات باعث ناکارآمدی یکی از بزرگترین سیاست های توزیع در کشور شد. انحرافی که مغایر با روح اصل 44 و آرمان های عدالت آن است.

بیشتر بخوانید  نظر سه کارشناس داوری در مورد صحنه جنجالی نیمه اول دربی + عکس - اخبار فوتبال ایران - اخبار ورزشی تسنیم


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *