زمان واریز حق التدریس فرهنگیان رسمی اردیبهشت ۱۴۰۲


حق آموزش به مربیان

پرداخت نمرات معوقه معلم در اردیبهشت 1402 و چرایی واریز نمرات معوقه و زمان واریز شهریه مدارس کارکنان رسمی آموزشی و واریز آن به حساب نمرات کارکنان آموزشی در مقاله بعدی.

معوقات مربیان، از جمله رتبه بندی و تدریس اضافی، قرار بود تا پایان ماه مارس پرداخت شود.

رتبه بندی معلمان در ایران از سال 1385 آغاز شد و هر ساله برای بخشی از معلمان اعمال می شود. در هر دوره رتبه بندی، بخشی از معلمان از نظر رعایت مواردی مانند تحصیل، کار، حضور و غیاب، دوره آموزشی، سابقه کار، پژوهش و انتشارات، نمرات بالا در دوره های میدانی و غیره مورد ارزیابی قرار می گیرند. در یک سال معین میانگین کلی معلم را محاسبه کرده و به ترتیب امتیاز و رتبه بندی می شوند.

به طور کلی، معوقه ارزشیابی معلمان به معنای عدم پرداخت حق الزحمه و پاداش معلمانی است که برنده ارزشیابی شده اند. به همین ترتیب، در صورت کسر مبالغ معوق از حقوق معلمان یا تأخیر در پرداخت مالیات به دولت، ممکن است تأخیر ایجاد شود.

اما میزان و مشخصات معوقات بستگی به سیاست های دولت و سازمان های آموزشی دارد و اصلا قابل بحث نیست. گاهی اطلاعات این حوزه از طریق رسانه ها، وزارتخانه های ذیربط و یا وب سایت رسمی آنها منتشر می شود.

رتبه معلم چقدر است؟

ارزشیابی معلم یک فرآیند ارزشیابی است که از سال 2006 آغاز شد و تقریباً هر سال برای برخی از معلمان اعمال می شود. در هر دوره رتبه بندی مدارکی از معلمانی که دارای شرایط مطلوب برای درخواست و قبولی در آزمون مقرر هستند جمع آوری می شود تا ادعای معلم ثابت شود. به طور کلی یکی از اهداف اصلی ارزشیابی معلمان، شناسایی معلمان با عملکرد بالا به منظور بهبود وضعیت آنها در محل کار علاوه بر پاداش های مالی است.

بیشتر بخوانید  میانگین دستمزد در کشورهای اروپایی چقدر است؟ (+ اینفوگرافی)

رتبه بندی معلمان بر اساس معیارهای مختلفی مانند تحصیلات، سابقه شغلی، سن، نمرات دانش آموز، احترام به حقوق کار، تجربه، نتایج ارزشیابی، تولید علمی، مشارکت در فعالیت های مدرسه و برخی معیارهای دیگر است، بنابراین برخی از معیارها نیز وزن بیشتر هستند. داده شده است.

ارزشیابی معلمان به عنوان یک مزیت برای معلمان می تواند انگیزه ای برای بهبود کار آنها باشد و همچنین برای مدارس و نظام آموزشی می تواند تأثیر محسوسی داشته باشد. البته ممکن است برخی از معلمان از این روش ارزشیابی راضی نباشند و همین موضوع باعث تعارض معلمان و روش های ارزشیابی شود.

دیدگاهتان را بنویسید