زمان عرضه سه محصول جدید سایپا اعلام شده است


مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا زمان عرضه سه محصول جدید سایپا از جمله “آریا” ، “شاهین” و “اطلس” را اعلام کرد.

طبق گزارش ها صبحگاه به گزارش سیپانیوز؛ مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا از عرضه سه محصول جدید تا پایان سال 1400 خبر داد و گفت: آریا به عنوان اولین کراس اوور کاملا ایرانی در نیمه دوم سال جاری با گیربکس اتوماتیک ، طراحی زیبا و تجهیزات و استانداردهای مدرن انبوه خواهد بود. -تولید شده.

سید جواد سلیمانی در مجمع عمومی عادی سالانه سایپا برای سال منتهی به 30 اسفند 1396 اظهار داشت: امیدواریم پاییز امسال ماشین شاهین را با گیربکس اتوماتیک تولید و روانه بازار کنیم.

سلیمانی ادامه داد: علاوه بر این دو محصول ، خودروی اطلس نیز تولید خواهد شد که محصولی کراس اوور بر پایه خودروهای ساینا و کوئیک است و جایگزین محصول تیبا خواهد شد.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با اشاره به اینکه یک سال از توقف تولید خودروهای پراید می گذرد ، افزود: پراید به عنوان خودرویی با فناوری قدیمی به نمادی از شرکت سایپا تبدیل شده و تهدیدها و تخریب ها را برای برند سایپا و حتی صنعت خودرو

سلیمانی گفت: منتقدان داخلی و رسانه های خارجی نیز از سطح ایمنی و فناوری غرور بهانه ای برای زیر سوال بردن صنعت خودروی کشور استفاده کرده اند ؛ بنابراین ، توقف تولید این خودرو از اولین برنامه هایی بود كه ما در سایپا در دستور كار قرار دادیم.

تولید خودروی پراید بی فایده است

وی همچنین تولید خودروی پراید را بی فایده دانست و افزود: با توجه به قیمت گذاری اجباری ، تولید هر خودروی پراید نیز زیان مالی سایپا را به همراه داشته است ، زیرا صورت های مالی نشان می دهد که اگر تولید پراید ادامه یابد. “سال ، کردها باعث دیگری شدند 2300 میلیارد ضرر به سایپا.

بیشتر بخوانید  هایما 8S با پوشش نانو سرامیک بدنه تحویل مشتریان می‌شود

مدیرعامل سایپا با بیان اینکه پراید سهم قابل توجهی از روند تولید این خودروساز را دارد ، گفت: این نگرانی ها وجود داشت که تولید متوقف شود اما با تلاش مدیران ، کارمندان و زنجیره تامین سایپا در کمتر از دو ماه محصولات جدید جایگزین پراید شدند . “و در پایان سال 1999 ، ما دیدیم که سایپا بدون پراید نسبت به سال 1998 افزایش تولید داشته است.

شاهین محصولی است که از صفر تا صد کاملاً طراحی و ساخته شده است

سید جواد سلیمانی همچنین با اشاره به تولید و تحویل محصول جدید شاهین ، افزود: در سال های گذشته خودروها به عنوان محصولات محلی تولید و عرضه می شدند اما بیشتر آنها نتیجه یک تغییر کوچک در طراحی یا تجهیزات غیر اتومبیل های ایرانی. اما شاهین محصولی است که صفر است. “حداکثر صد طرح و تولید آن کاملاً داخلی بوده و متعلق به گروه خودروسازی سایپا است.

وی افزود: شاهین با فناوری ها و استانداردهای روز دنیا که امکان تهیه آن به بازارهای صادراتی را فراهم می کرد ، تولید و با کمترین اعتراض و استقبال چشمگیر به بازار عرضه شد.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در گزارش خود به سهامداران از حل مشکلات تولید خودروهای تجاری در شرکت های زامیاد و سایپادیزل به سهامداران خبر داد و افزود: تولید وانت های زامیاد معروف به نیسان آبی تا پایان سال متوقف شد. ظرفیت فنی و امکانات مدرن جایگزین آن خواهد شد. همچنین در این دو شرکت پروژه تولید اتوبوس های برقی و دیزلی آغاز شده و قراردادهای خوبی برای آن منعقد شده است و به زودی ظرفیت تولید خودروهای تجاری سایپا احیا خواهد شد.

بیشتر بخوانید  توضیحات رئیس جمهور درباره پرداخت یارانه 400 هزار تومانی / فیلم

امسال از ضرر خارج می شویم

سلیمانی همچنین در قسمت حساب های مالی سایپا گفت: در سه ماه اول سال 1999 ، سایپا ضرر کرد و به سود عملیاتی نزدیک شد ، اما افزایش چشمگیر نرخ ارز و منابع تولید به همراه قیمت های اجباری ، برنامه های ما را دوباره مختل کرد. کم شده.

مدیرعامل سایپا گفت: با تلاش های انجام شده در بخش مالی و کاهش قابل توجه تعهدات ناشی از اجرای برنامه های فروش دقیق ، در سه ماه نخست امسال ضرر نکرده ایم و اگر شاخص های اقتصادی تغییر نکند ، امسال از دست دادن خواهد شد.

سلیمانی در توضیح تلاش های بیشتر برای کاهش تعهدات گفت: در ابتدای سال 1998 بیش از 540 هزار تعهد در سایپا داشتیم اما این تعداد در حال حاضر به 170 هزار تعهد رسیده است که معادل چهار ماه تولید است. در همین حال ، تعداد معوقات کمی بیش از 3000 است و امیدواریم که به زودی صفر شود.

مدیرعامل سایپا ادامه داد: تا پایان سه ماهه اول سال ، تعهدی برای 1401 تعهد نکرده ایم که از نظر نظم مالی امتیاز ویژه ای برای ما محسوب می شود.

گفتنی است ، مجمع عمومی عادی سالیانه سایپا برای سال منتهی به 21 مارس 2010 با حضور بیش از 73 درصد سهامداران صبح روز پنجشنبه 22 ژوئیه برگزار شد و صورتهای مالی به تصویب اعضا رسید.

در این مجمع سهامداران از عملکرد مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره گروه خودروسازی سایپا به ویژه در زمینه توسعه سبد محصولات با در نظر گرفتن شرایط سخت ناشی از تحریم ها و تاجگذاری تقدیر و تشکر کردند و هیئت مدیره را به ادامه کار دعوت کردند. برای حل این مسئله. با قیمت گذاری و ضرر و زیان اجباری. ناشی از او.

بیشتر بخوانید  حکم ۴ عامل ترور سردار سلیمانی قطعی شد + جزئیات

دیدگاهتان را بنویسید