زمان ثبت نام مرحله دوم قرعه کشی خودرو اعلام شد



آنچه دیگران می خوانند:

پس از ثبت نام قرعه کشی ماشین اکنون گزارش شده است که این قرعه کشی ماشین همچنین با وجود اینکه هیچ کس مسئولیت این قرعه کشی ناخواسته خودرو را بر عهده نگرفت، لغو شد. آیا مسئولین نمی خواهند لغو کنند قرعه کشی ماشین توضیح؟ عامل اصلی لغو است قرعه کشی ماشین آیا آنها واقعاً خودروساز هستند؟

امید کلیباف گفت: طبق برنامه ریزی انجام شده مرحله دوم قرعه کشی خودرو 4 تیرماه و حداکثر تا پایان تیرماه برگزار می شود.

وی ادامه داد: تاکنون تصمیم بر خرید 82 هزار خودرو در فاز دوم گرفته شده اما احتمال افزایش به 100 هزار خودرو وجود دارد.

سخنگوی وزارت حراست تاکید کرد: قرعه کشی خودرو طبق سیستم مرحله اول قرعه کشی (مگا) انجام می شود و عرضه خودرو یکپارچه خواهد شد اما برای ارتقای فنی و ایمنی آن اقداماتی انجام می شود. ضرایب

امید کلیباف در یادداشتی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: برنامه ای که وزارت امنیت امسال از خودروسازان خواسته بود، تولید بیش از یک میلیون و 500 هزار دستگاه خودرو است که بهار امسال 98 درصد آن برنامه محقق شد.

وی همچنین نوشت: تا 16 تیرماه افزایش 300 درصدی تولید خودروهای کامل نسبت به مدت مشابه; با ادامه این برنامه به تدریج تا پایان سال شاهد لغو قرعه کشی خودروها خواهیم بود.

بازار خودرو که این روزها در رکود شدیدی به سر می برد، همچنان با چالش های زیادی دست و پنجه نرم می کند. امروزه بسیاری از مردم توان خرید خودرو را ندارند و همین موضوع باعث نارضایتی عمومی در جامعه شده است. از سوی دیگر وزیر صامت از ورود خودروهای اقتصادی به بازار در سال آینده خبر داد.

بیشتر بخوانید  توضیحات وزیر ارشاد درباره بازیگران بازداشتی

آیا این وعده به فاطمی امین که درگیر مسائلی مانند استیضاح و تفکیک وزارت صمت بود، علمی می شود؟ در این زمینه گفت وگویی را با با الهوردی دهگانی نماینده مجلس یازدهم و عضو کمیسیون صنعت و معدن مجلس ترتیب داده ایم که در ادامه می خوانید.

قرعه کشی ایران خودرو

الله واردی دهقانی در این گفتگو اظهار داشت: جلسات متعددی با وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار کردیم. همانطور که از صحبت های وزیر برمی آید عزم جدی وی و تیم وزارت حراست برای ساماندهی بازار خودرو وجود دارد. در شرایط فعلی و با توجه به محدودیت عرضه خودرو در داخل کشور، توزیع و فروش خودرو مشکلات و چالش های خاص خود را دارد. بنابراین ما به چیزی جز عرضه و فروش خودرو از طریق قرعه کشی فکر نمی کنیم. در حال حاضر تنها ابزارهای قرعه کشی می توانند بازار آشفته خودرو را مدیریت و کنترل کنند. از سوی دیگر با استفاده از این سامانه می توان دست سودجویان و دلالان را از بازار خودرو قطع کرد.

عضو 11 کمیسیون صنعت و معدن مجلس در ادامه با بیان اینکه مجمع تشخیص مصلحت نظام با جمع بندی نظرات کارشناسان مجوز واردات خودرو را صادر کرد، گفت: این مهم به زودی توسط وزارت امنیت و جزئیات آن از جمله میزان تعیین می شود. واردات برای تنظیم بازار خودرو و جلوگیری از افزایش قیمت خودرو منتشر می شود. امیدواریم این اقدام جلوی روند صعودی قیمت خودرو را بگیرد و بازار ثبات داشته باشد. از سوی دیگر باید تلاش کرد تا از طریق این فرصت جدیدترین فناوری های تولید خودرو به کشور وارد شود. در این راستا باید به ظرفیت های ویژه بخش خصوصی نیز کمک کرد.

بیشتر بخوانید  حدس کلمه | از کنار هم قرار گرفتن این این دو تصویر چه کلمه‌ای به وجود می‌آید؟

بار وزیر صمت از دستور کار مجلس خارج شد

وی در ادامه به موضوع احضار وزیر صمت اشاره کرد و گفت: متاسفانه طی دو سال گذشته ثبات مشخصی در وزارت صنعت، معدن و تجارت وجود نداشته است. این وزارتخانه در دوره یاد شده توسط چندین سرپرست یا وزیر اداره می شد که تبعات منفی بسیاری دارد. پس از صحبت های وزیر صمت دولت سیزدهم، وی با نمایندگان مجلس جلساتی داشت و همین موضوع باعث شد تا برخی از نمایندگان امضای خود را پس بگیرند. به همین دلیل فراخوان وزیر صمت اعلام نشد، بلکه دو ماه به دولت مهلت داده شد تا لایحه تفکیک وزارت صمت را ارائه کند. به این ترتیب استیضاح وزیر حریم خصوصی از دستور کار مجلس خارج شد و موضوع جدایی وزارت حریم خصوصی دوباره قوت می گیرد.

نه طبق وزارت حریم خصوصی

دهقانی در ادامه با بیان اینکه شخصا مخالف تفکیک وزارت صمت هستم، تصریح کرد: هر چه از وظایف دولت در حوزه های مختلف کاسته شود و شاهد کاهش دولت باشیم، تمرکز در تصمیم گیری های کلان در این زمینه بیشتر می شود. کشور. اندازه ثبات تصمیمات و تمرکز در این زمینه در نهایت به نفع مردم خواهد بود. مضر است که یک نفر را برای صنعت و معدن و دیگری را برای تجارت خارجی تعیین کنیم.

وی افزود: نباید فراموش کرد که در ده سال گذشته تلاش کردیم وزارت صنعت و معدن را با وزارت بازرگانی ادغام کنیم تا تنها یک نفر در رأس تصمیم گیری های کشور قرار گیرد. صنعت، معدن و تجارت. از طریق این کار با حمایت از تولید داخلی و جلوگیری از خام فروشی، بحث ایجاد مشاغل جدید و ارزش افزوده و موارد دیگر با محوریت یک نفر مطرح شد. در شرایط امروز که یک نفر در رأس وزارتخانه است، نمی تواند همه این مسائل را حل کند. حالا اگر دو یا سه نفر در این زمینه ها وارد چالش شوند، حتما شاهد تفاوت های سلیقه ای زیادی خواهیم بود.

بیشتر بخوانید  حضور 4 بازیکن تیم والیبال نشسته شهرداری ورامین در بازی های پارالمپیک توکیو - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

یکی از اعضای کمیسیون صنعت و معدن مجلس در ادامه تصریح کرد: با این مشکل مواجه خواهیم بود که وزارت حراست به حوزه ها و دستگاه های مختلف که دارای ویژگی های مشترک در دستگاه های مختلف است، تقسیم شود. به عنوان مثال در حوزه واردات محصولاتی که معادل داخلی دارند یا خام فروشی با چالش مواجه خواهیم بود.

دهانی گفت: اینکه ادغام وزارت حراست تاکنون موفقیت آمیز نبوده، ناشی از ضعف مدیریت وزرایی است که در ده سال گذشته در راس این وزارتخانه بوده اند. اگر هر بخشی از کار را به وزیر بسپاریم و او سازوکارهای مختلفی را در سطح کشور ایجاد کند، قطعاً ثمری نخواهد داشت.

وی افزود: دولت طرح تفکیک وزارت حریم خصوصی را تصویب کرده است. این طرح باید در مجلس بحث شود تا نتیجه نهایی مشخص شود. البته در سال های گذشته این اتفاق افتاده است. بنابراین در این زمینه باید استدلال های جدید مسئولان شنیده شود و سپس تصمیم گیری شود.


دیدگاهتان را بنویسید