مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

زمان تعیین تکلیف سهام عدالت متوفیان

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



بر اساس گزارش ها شمانیوز: از 49 میلیون نفر مشمول عدالت حدود سه میلیون نفر فوت کردند اما در این سال ها امکان واگذاری سهام متوفی به وراث وجود نداشت.

البته مسئولان بارها چه در دولت فعلی و چه در دولت قبل قول انتقال این اقدامات را داده اند اما تاکنون این اتفاق نیفتاده است. البته لازم به ذکر است سود سالیانه پرداختی به سایر استفاده کنندگان در این سال ها برای متوفی محفوظ بوده و به محض تعیین تکلیف به حساب ورثه واریز خواهد شد.

پیش از این اعلام شده بود که وراث این افراد باید کارهای پیرامون انحصار وراثت را انجام دهند و سپس منتظر راه اندازی سامانه الکترونیکی تقسیم سود وراث متوفی باشند. پس از راه اندازی این سامانه، سود سهام عدالت متوفی بر اساس انحصار ورثه به «حساب» ورثه واریز می شود.

بر همین اساس پژمان حدادی مشاور رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با اعلام سهم حقوقی متوفیان گفت: سازمان بورس و اوراق بهادار و شرکت سپرده گذاری مرکزی مکاتبات و جلسات زیادی با قوه قضائیه در این زمینه داشتند. قوه قضائیه این اطلاعات را در اختیار شرکت سپرده گذاری مرکزی قرار داده است، اما به دلیل اینکه درست ساخته نشده است، از نظر فنی قابل استفاده نیست.

وی افزود: به همین منظور مجددا جلساتی برای رفع این مشکل برگزار شد و بر اساس پیش بینی ها شرکت صمت در حال برنامه ریزی سامانه ای در این زمینه است. از سوی دیگر اطلاعات لازم از سوی قوه قضائیه به شامات ارسال می شود.«به نظر می رسد روند واگذاری سهام به پایان برسد. حداکثر تا پایان شهریور ماه سال جاری تکمیل شود.

بیشتر بخوانید  ترجیح می دهم با یک نقش جدی و تاثیرگذار به سینما برگردم / غم و غصه از دست دادن مادرم از بین رفت

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *