زمان تزریق واکسن کرونا به omcron بهبود یافته فرا رسیده است



به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، رئیس مرکز بهداشت خوزستان در تشریح زمان تزریق واکسن تاج به آمیکرون بهبودیافته گفت: هر سویه دلتا یا آمیکرون همانند تاج است و بیماران باید تحت درمان قرار گیرند. بیمار در طول بیماری و تا پس از بهبودی.

دکتر سید محمد علوی رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: افراد مبتلا به اومیکرون خفیف کرونری می توانند 4 هفته پس از بهبودی و در صورت ابتلا به بیماری شدید پس از 6 هفته یا بیشتر واکسن را دریافت کنند.

وی گفت: هر سویه دلتا یا امیکرون همان کرونا است و بیماران باید در زمان بیماری و تا مدتی پس از بهبودی از دریافت واکسن خودداری کنند.

علوی گفت: در صورت داشتن علائم خفیف بیماری، علائم بالینی با واکسیناسیون تشدید می شود.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان در خصوص دوره ابتلا به عفونت امیکرون گفت: معمولا 2 روز قبل از شروع علائم قدرت انتقال بیماری وجود دارد و اوج عفونت نیز تا 3 روز پس از شروع بیماری است. علائم.

وی ادامه داد: 5 روز پس از شروع علائم، حتی اگر ویروس در ترشحات بدن وجود داشته باشد، دیگر نمی توان آن را به دیگری منتقل کرد، بنابراین قرنطینه 5 روزه است، البته این 5 روز شامل افرادی می شود که علائم خفیف و بدون علامت دارند. دوره عفونت در افراد با علائم مختلف متفاوت است.

علوی گفت: اگر 5 روز از شروع علائم بگذرد و تب و سرفه ادامه داشته باشد، هنوز قدرت انتقال بیماری وجود دارد، اما 24 ساعت بعد از پایان تب و علائم شدید، ویروس به دیگران قابل انتقال نیست. مردم. و ممکن است شخصی در محل کار حضور داشته باشد.

بیشتر بخوانید  صفحه جستجوی شما یافت نشد.

وی افزود: افرادی که پس از گذشت 5 روز (قرنطینه گذشته) قصد حضور در محل کار و خانواده را دارند، در هنگام استفاده از ماسک، نکات بهداشتی را بیش از پیش رعایت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید