زمان انجام بیمه تکمیلی فرهنگیان اعلام شد



به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر توجه به جان و سلامت فرهنگیان و عنایت و تلاش وزیر آموزش و پرورش در این حوزه و همچنین با هدف از افزایش تعهدات و گسترش قرارداد پوشش بیمه فرهنگی با دانا بیمه با حضور سعید عسکری معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش و رضا جعفری مدیر عامل شرکت دانا بیمه.

در این مراسم سعید عسکری معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزیر آموزش و پرورش گفت: پیش از این روش بیمه تکمیلی فرهنگیان صندوقی بود که از همکاران فرهنگی رضایت نداشتند، بنابراین با سازوکار جدید تفاهم نامه ای با شرکت بیمه دانا برای تغییر. ما روش “صندوق” را به “بیمه” امضا کرده ایم.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص توجه به حوزه خدمات فرهنگی فرهنگیان، گفت: افزایش تعهدات بیمه ای از اهداف این تفاهم نامه است که در این تفاهم نامه به منظور افزایش تعهدات بیمه ای در حوزه های مختلف و با هدف افزایش تعهدات بیمه ای صورت می گیرد. بخشی از حق بیمه اضافی توسط دولت و بخشی دیگر توسط بیمه گر پرداخت خواهد شد. خدمات چشم پزشکی و دندانپزشکی نیز از جمله موارد ذکر شده در این تفاهم نامه است.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: تلاش های زیادی برای جایگزینی بیمه تکمیلی جدید فرهنگیان انجام شده است. بدین منظور این معاهده از اول جولای 1401 اعمال خواهد شد.

مدیر کل روز بیمه نیز در این مراسم اظهار داشت: امیدواریم در قالب این قرارداد بتوانیم از اول تیرماه خدمات کارآمدی را به فرهنگیان ارائه کنیم.

بیشتر بخوانید  بزرگ‌ترین الماس سیاه جهان در دوبی +عکس

رضا جعفری افزود: در اکثر کشورهای دنیا از روش تامین وجوه کمتر استفاده می شود و تجربه سال های اخیر نشان می دهد که این روش رضایت فرهنگیان را نداشته است.

وی گفت: 90 شعبه روز بیمه در سراسر کشور آماده ارائه خدمات بیمه ای به فرهنگیان هستند.

جعفری با اشاره به کسر 15 درصدی در این تفاهم نامه تصریح کرد: بر اساس این تفاهم نامه بیمه شخص ثالث و بدنه تا روز بیمه با شرایط مناسب در اختیار فرهنگیان قرار می گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید