مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

زمان انتشار معوقات مستمری بگیران + جزئیات افزایش حقوق سال 1401

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو، حجت الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص جزئیات افزایش مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی وی بیان کرد: بر اساس مواد 96 و 111 قانون بیمه های اجتماعی افزایش مستمری سازمان تامین اجتماعی بازنشستگی هر ساله به تصویب دولت می رسد تا حداقل مستمری دریافتی مشمولان کمتر از حداقل دستمزد مصوب همان سال برای کارگران نباشد. بر اساس مصوبه 28 آذر 1400 شورای عالی کار، حداقل دستمزد کارگران برای سال 1401 به 5 میلیون و 580 هزار تومان در ماه رسید.

او توضیح داد: در یک رابطه حداقل حقوق بازنشستگی مستمری از کارافتادگی و کلی مستمری بازماندگان در سازمان تامین اجتماعی که طبق قوانینی مانند مواد 96 و 111 قانون تامین اجتماعی نباید کمتر از حداقل دستمزد باشد، طبق قوانین مربوطه و به تصویب شورای عالی کار می رسد. حقوق آنها برابر با حداقل دستمزد است. کارگران شاغل مشخص و با افزایش 57.4 درصدی به دنبال آن خواهند بود تا کمتر از 5 میلیون و 580 هزار تومان نباشد. در مورد مستمری معلولان جزئی و همچنین سایر افرادی که مستمری آنها به نسبت سنوات پرداخت حق بیمه تعیین شده است به همان نسبت و بر اساس مصوبه مذکور افزایش می یابد.

عبدالملکی ادامه داد: بر اساس قانون بودجه سال 1401 (مصوب مجلس شورای اسلامی) در خصوص صندوق های مختلف بازنشستگی (بر اساس افزایش 10 درصدی حقوق بازنشستگان) و به منظور هماهنگی در پرداخت حقوق در کلیه صندوق های بازنشستگی، برای این گروه از کاربرانی که اگر درآمدشان بالاتر از حداقل باشد 10 درصد افزایش اعمال می شود. همچنین به منظور حمایت از مستمری بگیران بالاتر از حداقل، علاوه بر ده درصد اعلام شده، ماهانه مبلغ 650 هزار تومان (تا درآمد ماهانه ده میلیون تومان) پرداخت می شود.

بیشتر بخوانید  (عکس) پیمان متولد کنعان رسماً با الاهلی قطر امضا شد

وی با اشاره به زمان افزایش حقوق بازنشستگان شورای شهر گفت: بر اساس مصوبه هیئت وزیران افزایش حقوق بازنشستگان از خرداد ماه انجام می شود در حالی که تفاوت حقوق بازنشستگان همچنین برای ماه های فروردین و اردیبهشت در تیر و مرداد واریز می شود.

وزیر رفاه ادامه داد: سیاست دولت مردمی افزایش رفاه از طریق عدالت است در حالی که این افزایش برای حقوق بازنشستگان و کارگران با حداقل 57.4 درصد محقق شد، سایر سطوح 38 درصد به اضافه 515 هزار تومان بی نظیر است.

عبدالملکی افزود: در این راستا حقوق مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی در سال جاری کمتر از 5 میلیون و 580 هزار تومان نخواهد بود.

وی افزود: در مورد سایر صندوق های بازنشستگی نیز امسال افزایش 10 درصدی مستمری در نظر گرفته شده است.

وزیر رفاه گفت: بنابراین مستمری بگیرانی که سال گذشته 3 میلیون و 700 هزار تومان دریافت می کردند، با افزایش این رقم در سال 1401 به 6 میلیون تومان می رسد و در واقع 2 میلیون و 300 هزار تومان به حقوق آنها اضافه می شود.

عبدالملکی تصریح کرد: همچنین مستمری بگیران 9 میلیون تومانی با افزایش یک میلیون و 700 هزار تومانی به 10 میلیون و 700 هزار تومان و مستمری بگیران 11 میلیون تومانی در سال 1400 با افزایش یک میلیون و 600 هزار تومانی تا سقف 12 میلیون و 600 هزار تومان افزایش یافتند. / تسنیم

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *