زمان اعلام نتایج نوبت اول کنکور



آنچه دیگران می خوانند:

عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنسه گفت: این آزمون اولین کنکور است که در آذرماه برگزار می شود و سازمان نفت و گاز از تمام توان خود برای گرم کردن سالن های امتحانی استفاده می کند.

پورعباس افزود: در نیمه اول اسفندماه نتایج کنکور و نمرات خام داوطلبان اعلام می شود و رتبه نهایی داوطلبان در تابستان مشخص می شود. رئیس سازمان سنجش گفت: تاثیر 40 درصدی در کنکور قطعی است; متقاضیان سال چهارم که سابقه تحصیلی ندارند باید در آزمون آموزشی خوراد شرکت کنند.

اینترنت موبایل در کل کشور در حال از بین رفتن است وی با بیان اینکه در کل کشور اینترنت موبایل وجود ندارد، گفت: ابزارهای تقلب مانند دکمه روی لباس هستند و از دستگاه ایکس ری عبور می کنند.

پورعباس با اشاره به اینکه آزمون اول از حساسیت خاصی برخوردار است، گفت: حدود 20 درصد داوطلبان غایب بودند. این یک آزمون سراسری است و همه سازمان های ملی در حال کار هستند.

رئیس سازمان سنجش ادامه داد: تعداد داوطلبان شهرستان خوی دو هزار نفر بود که در زلزله روز گذشته مراکز آزمون آسیبی ندیدند و با هماهنگی های انجام شده زمان آزمون این داوطلبان بیشتر می شود. شناسایی 837 شبکه اینترنتی / 54 نفر دستگیر وی افزود: شبکه اینترنتی شب گذشته شناسایی و با هماهنگی ضابطان قضایی، پلیس فتا و وزارت اطلاعات 54 نفر در تهران و کشور دستگیر شدند.

بیشتر بخوانید  اینترنت پرسرعت گران قیمت ، TD-LTE AsiaTek - اخبار سازمان ها و شرکت ها - اخبار بازار از تسنیم

رئیس سازمان سنجش تصریح کرد: در این آزمون تمهیدات لازم برای داوطلبان آذربایجان شرقی و سیستان و بلوچستان به دلیل وقوع زلزله و سیل اندیشیده شده است، بنابراین داوطلبان در سیستان و بلوچستان برای شرکت در آزمون منتقل شده اند. .

به گفته پورعباس، در گروه علوم تجربی 450 هزار و 577 نفر، در گروه علوم ریاضی 12 هزار و 95 نفر، در گروه علوم انسانی 309 هزار و 219 نفر، در گروه هنر 39 هزار و 55 نفر و در گروه زبان های خارجی 58 هزار و 514 نفر شرکت کردند. همچنین تعداد کل داوطلبان در تمامی گروه ها 977460 نفر می باشد.

وی افزود: رشته ریاضی کمترین و رشته تجربی بیشترین داوطلب را در کنکور دارند. در گروه زبان 46 درصد داوطلبان تجربی، 31.6 درصد رشته های انسانی، 12.27 درصد ریاضی، 99.3 درصد هنرهای زیبا و 6 درصد به رقابت می پردازند.

پورعباس اظهار داشت: تهران و سمنان بیشترین و کمترین تعداد داوطلب را دارند. نمره ای که دانش آموزان در ماه ژوئن دریافت می کنند در نظر گرفته می شود. اما اگر این نمره را در ماه سپتامبر بگیرند، به عنوان سوابق تحصیلی به حساب نمی آید.

رئیس سازمان درجه بندی گفت: بالاترین نمره را می شماریم یعنی اگر در دی یا تیر نمره فردی بالاتر باشد آن را در نظر می گیریم. افراد می توانند فرآیند ثبت نام را به صورت جداگانه انجام دهند. افرادی که قصد شرکت در کنکور را دارند می توانند از 25 فروردین ماه اقدام کنند.


بیشتر بخوانید  شهرداری مقصر حوادث رانندگی در مناطق در معرض خطر تصادف در بوشهر است - خبرگزاری اطلاعات مهر | اخبار ایران و جهان

دیدگاهتان را بنویسید