زمان استفاده از لوسیون صورت و طرز مصرف آن


پوست مرطوب برای استفاده از لوسیون صورت بسیار مناسب است. به عبارت دیگر، این یک راه عالی برای جلوگیری از هیدراتاسیون اضافی قبل از تبخیر است. اگر از تونر یا مرطوب‌کننده استفاده می‌کنید، حتماً آن‌ها را زمانی که پوستتان هنوز مرطوب است استفاده کنید.

زمان استفاده از لوسیون صورت فرا رسیده است

این مرطوب کننده ها را کمتر از یک دقیقه روی پوست خود بگذارید. بهترین زمان استفاده از لوسیون شب است. البته می توانید از لوسیون در طول روز نیز استفاده کنید. اما تاثیر آن در شب بیشتر است.

لوسیون ها حاوی درصد بالاتری از آب خالص هستند، به این معنی که آنها سبک تر هستند و بهتر از کرم ها روی پوست کار می کنند. لوسیون ها را می توان در اشکال مختلف استفاده کرد. مثلا در ظروف شیشه ای یا به صورت لوله ای که می توانید فشار دهید یا پمپ کنید.

لوسیون ها سبک تر و کمتر از کرم ها چرب هستند. به همین دلیل، افراد با پوست معمولی احتمالا فقط برای مرطوب نگه داشتن پوست خود از لوسیون استفاده می کنند. این محصولات در تابستان یا شرایط آب و هوایی مرطوب موثر هستند.

استفاده از لوسیون ها آسان است و برای قسمت های مختلف بدن و هر جایی که تحت تاثیر خشکی قرار دارد، انتخاب خوبی است. اگر پوست صورت یا بدن شما بسیار خشک است، احتمالاً باید از انواع مختلف لوسیون استفاده کنید. لوسیون صورت سبک تر از لوسیون دست و بدن است.

پوست صورت نسبت به پوست دست حساستر است، بنابراین استفاده از لوسیون صورت برای دست و بدن مناسب نیست و تقریبا بی تاثیر است. استفاده روزانه از مرطوب کننده صورت باید بخشی از روتین مراقبت از پوست شما باشد.لوسیون صورت به راحتی قابل استفاده است و به راحتی توسط پوست جذب می شود.

بیشتر بخوانید  صفحه جستجوی شما یافت نشد.

پوست صورت یکی از نقاط حساس بدن است و باید محصول پوستی مناسبی را انتخاب کنید که به خوبی پوست شما را بپوشاند. بهتر است از لوسیون صورت خیلی چرب استفاده نکنید زیرا باعث تحریک پوست شما می شود، برخی از انواع لوسیون با SPF وجود دارد که پوست را جوان کرده و از پیری جلوگیری می کند.

نحوه استفاده از لوسیون صورت

مرحله 1: ابتدا موهای صورت خود را بردارید، دستان خود را بشویید. به یاد داشته باشید که از لوسیون دور چشم استفاده نکنید. تمام آرایش چشم را پاک کنید.

مرحله 2: یک لایه لوسیون را با نوک انگشت خود بردارید و آن را روی گونه خود بمالید. سپس با یک دست لایه نازکی از لوسیون را روی صورت خود بمالید و با حرکات دایره ای ماساژ دهید تا جذب پوست شود.

مرحله 3: پس از یک تا دو دقیقه، پارچه پاک کننده را در آب خیس کرده و پوست را پاک کنید. این کار را تا زمانی انجام دهید که تمام لوسیون پاک کننده پاک شود. سپس صورت خود را با آب بشویید تا مطمئن شوید که لوسیون به طور کامل پاک شده است زیرا ماندن لوسیون روی پوست باعث ایجاد لک می شود. پس از شستن، صورت خود را با دستمال یا حوله مرطوب پاک کنید.

انواع لوسیون صورت

استفاده از لوسیون فقط برای پوست خشک نیست. لوسیون های مختلفی برای انواع پوست صورت موجود است که بسته به شرایط پوستی می توانید از آنها استفاده کنید.

پوست های خشک، چرب یا مستعد آکنه لوسیون های خاص خود را دارند. زیرا با استفاده از لوسیون صورت، اثر آبرسانی، تغذیه با آنتی اکسیدان ها و جلوگیری از افزایش سموم در پوست انجام می شود.

بیشتر بخوانید  تکمیل ظرفیت بیمارستان‌های استان اردبیل /مردم رعایت نکنند مهار بیماری غیرممکن است- اخبار اردبیل - اخبار استانها تسنیم

انتخاب لوسیون مناسب برای پوست شما به اندازه ماسک های صورت مهم است. برخی از لوسیون ها عبارتند از:

 

  • لوسیون “دراما” برای پوست معمولی
  • لوسیون “Liz Earle” برای پوست های خشک
  • لوسیون “Juice Beauty” برای پوست های چرب
  • لوسیون “Balance Mai” برای پوست مختلط
  • لوسیون Evologi برای پوست های حساس و آکنه

ماندگاری لوسیون صورت چقدر است؟

مطمئن شوید که لوسیون اثر مرطوب کنندگی دارد و پوست صورت را آبرسانی می کند. تاثیر لوسیون بسته به نوع پوست و نوع لوسیون متفاوت است. مدت زمان استفاده از لوسیون با یکدیگر متفاوت است و بهتر است آن را به مدت یک دقیقه روی پوست روی انواع پوست بمالید.

عوارض جانبی لوسیون صورت

عوارض جانبی رایج استفاده از لوسیون عبارتند از:

 

  • تحریک پوست
  • گرفتگی پوست صورت
  • خستگی
  • نیش زدن
  • خارش
  • قرمزی و خشکی
  • تحریک پذیری یا بدتر شدن آکنه، به ویژه در 4 هفته اول استفاده.

فواید لوسیون صورت

قبل از شروع روتین مراقبت از پوست، مهم است که بدانید کدام کرم یا لوسیون برای مرطوب کردن و محافظت از پوست شما بهتر است.

از آنجایی که پوست صورت انسان یکی از آسیب پذیرترین قسمت های بدن است، همه انواع پوست در طول زندگی خود می توانند مشکلات پوستی را تجربه کنند. اما برای مبارزه با این مشکلات، باید رویکرد مراقبت از پوست را بدانید.

پوست صورت خود را در طول روز مرطوب نگه دارید و به یاد داشته باشید که لوسیون ها را می توان برای انواع پوست، حتی پوست های آسیب دیده مانند اگزما، درماتیت، آکنه یا سایر مشکلات پوستی استفاده کرد.

بدن شما از 75 درصد آب تشکیل شده است که به حفظ دمای بدن، انتقال مواد مغذی در سراسر بدن، دفع سموم و تحریک روغن ها کمک می کند. لوسیون ها فواید زیادی برای پوست صورت دارند. اما هنگام استفاده از آنها، مهم است که بدن خود را به خوبی هیدراته نگه دارید.

کم آبی تقریباً بر تمام جنبه های سلامت ما تأثیر می گذارد، پوست شما یک سیستم بیولوژیکی است و با انجام طیف گسترده ای از واکنش های بیوشیمیایی زنده می ماند. اگر رطوبت کافی وجود نداشته باشد، واکنش دهنده ها به خوبی کار نمی کنند و این باعث خشکی و کدر شدن پوست شما می شود.

پوست خشک همچنین می تواند روند پیری را تسریع کند و خشکی پوست یکی از بزرگترین دلایل چین و چروک است، بنابراین مرطوب کردن پوست به مبارزه با این عوامل کمک می کند.

این لوسیون با آبرسانی سریع به پوست صورت و بازیابی تدریجی طراوت و شادابی پوست، باعث جوانسازی و تحریک سلول های آن می شود. همیشه حداقل 2 لیتر آب در روز بنوشید تا پوست صورتتان تمیز و شاداب بماند و خشک و بی روح نباشد.

یک لوسیون صورت خوب باید حاوی نعناع، ​​اکالیپتوس یا مونول باشد. این لوسیون رطوبت طبیعی پوست را بدون خشک کردن پوست تامین می کند.

برای افراد بالای 40 سال، لوسیون حاوی ویتامین A برای کاهش چین و چروک و خطوط ریز مناسب است. اگر پوست صورت شما با لوسیون های چرب سازگار است، محصولی را انتخاب کنید که دارای فرمول (غیراشباع) باشد.

بیشتر بخوانید  فال فرشتگان امروز 1 فروردین 1403 | فال فرشتگان الهی متولدین هر ماه | پیام امروز فرشتگان الهی برای شما | خبری خوش در راه است

دیدگاهتان را بنویسید